سوریه: عربستان مسئول تروریسم بین‌المللی است

سوریه: عربستان مسئول تروریسم بین‌المللی است
شنبه 30 آذر 1392 - 13:09

وزیر اطلاع رسانی سوریه، جنگ این کشور را جنگ دنیای متمدن با تکفیر و تروریسم دانست و تأکید کرد، عربستان سعودی مسئول مستقیم تروریسم بین المللی است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "عمران الزعبی" در دیدار هیأتی استرالیایی گفت: سوریه با خطرناکترین جنگ در قرن فعلی مواجه شده است، به صورتیکه در هیچ جای دنیا سابقه نداشته که این تعداد از کشورها با یک شناسنامه واحد یعنی تروریسم به یک کشور بیایند.
الزعبی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به صورت مستقیم مسئول تروریسم بین المللی است؛ و در حمایت مالی و برنامه ریزی برای حوادث یازدهم سپتامبر در آمریکا، چچن و افغانستان دست دارد.
وی افزود: با این وجود به دلیل پول عربستان در دنیا هیچ سخنی از نقش این کشور (در تروریسم بین الملل) به میان نمی‌آید؛  درحالیکه این کشور در انتقال هزاران جنگجوی تروریست به سوریه از طریق سفر به ترکیه یا اردن دست دارد.
وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد: تروریستهایی از 83 ملیت از جمله استرالیایی در جنگ علیه سوریه دست دارند.
الزعبی گفت: یکی از تروریستهای استرالیایی مسئول ربودن 106 نفر از حومه شمالی لاذقیه است و دولت استرالیا درحالیکه از این موضوع اطلاع دارد هیچ اقدامی انجام نداده است. این فرد اکنون در اروپا است و به راحتی در حال رفت و آمد است.
الزعبی خاطرنشان کرد: برخلاف ادعاها مبنی بر اینکه ارتش شهروندان را هدف قرار می‌دهد، بیشترین قربانیان جنگ علیه سوریه از نیروهای ارتش و شهروندان هستند.
وی افزود: هیچ کدام  از کشورهای غربی و حتی سازمان ملل متحد در خصوص جنایات گروه‌های تروریستی در شهر صنعتی عدرا واکنشی نشان نداده‌اند؛ این گروه‌ها در شهر عدرا سر شهروندان را قطع کرده و کودکان را درون کوره انداخته اند .. آنچه که در سوریه روی می دهد برخلاف مسائلی است که در برخی رسانه های مشخص اعلام می شود.

وزیر اطلاع رسانی سوریه همچنین در خصوص نشست ژنو 2 تاکید کرد: دولت سوریه در اجلاس ژنو 2 بدون شرط شرکت خواهد کرد و مسئله مهم این است که در اجلاس ژنو 2 تصمیماتی گرفته شود که همگان را به مشارکت در مقابله با تروریسم ملزم کند.
الزعبی گفت: چنانچه کشورهای جهان برای فشار بر عربستان، ترکیه، اردن و کشورهای دیگر به منظور جلوگیری از سرازیر شدن تروریست‌ها به سوریه وارد عمل نشوند، بحران سوریه طولانی تر خواهد شد.
وی تصریح کرد: دولت سوریه که (افراد مسلح و حامیان آنها) درصدد سرنگون کردن آن بودند، با کمک پایداری ملت و ارتش سوریه هرگز سرنگون نخواهد شد.
 

پربیننده ترین خبرها