اطلاعات سلاح شیمیایی سوریه به تروریستها رسید

اطلاعات سلاح شیمیایی سوریه به تروریستها رسید
چهارشنبه 4 دی 1392 - 10:25

دولت سوریه از کشورهای حامی گروه های تروریستی به علت انتقال اطلاعات مربوط به سلاح های شیمیایی به این گروهها انتقاد کرد و این کشورها را مسئول عواقب ناشی از فاش کردن چنین اطلاعاتی دانست.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از مسئولان وزارت خارجه سوریه گفت : همکاری کامل سوریه با سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی باعث عصبانیت کشورهای حامی گروه های تروریستی فعال در سوریه شده است .
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این مسئول خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی به مراکز نگهداری سلاح های شیمیایی سوریه که باید به خارج کشور منتقل شود ، حمله می کنند به عنوان مثال یکی از این گروه ها با تعداد زیادی نیرو و خودروی مجهز به تیربارهای سنگین روز 21 دسامبر 2013 به یکی از مراکز در مرکز سوریه برای تصرف و تخریب آن حمله کرد ولی ارتش حمله این گروه را دفع کرد . 
این مسئول وزارت خارجه سوریه افزود : گروهی وابسته به جبهه النصره نیز به یکی دیگر از مراکز نگهداری سلاح های شیمیایی در استان ریف دمشق حمله کرد و می خواست یک خودروی بمب گذاری شده را به این مرکز بکوبد که ارتش این خودرو را پیش از نزدیک شدن به مرکز منفجر کرد که 4 کشته و 28 زخمی برجای گذاشت و حملات به این مرکز همچنان ادامه دارد. 
این مسئول سوری هشدار داد: حملات مکرر به مراکز نگهداری سلاح های شیمیایی نشان می دهد که تروریست ها هیچ اهمیتی برای جان مردم قائل نیستند و فقط درپی خونریزی و خرابکاری در سراسر سوریه هستند و به خوبی می دانند که این مراکز حاوی سلاح های شیمیایی است و حمله به این مراکز چه فاجعه ای به دنبال خواهد داشت .
وی ادامه داد: مهمترین مساله این است که برخی کشورها اطلاعات محرمانه مربوط به مراکز نگهداری سلاح های شیمیایی را به تروریست ها منتقل و آنها را به منفجر کردن این مراکز ترغیب می کنند.
این مسئول سوری اعلام کرد : دولت سوریه بار دیگر پایبندی کامل خود به توافقنامه منع سلاح های شیمیایی را اعلام می کند و از دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی می خواهد که برای جلوگیری از حمله به مراکز نگهداری سلاح های شیمیایی، کشورهایِ معروف به حمایت از گروه های تروریستی را زیرفشار بگذارند. 

پربیننده ترین خبرها