حمله شیمیایی جدید تروریستها در سوریه

حمله شیمیایی جدید تروریستها در سوریه
يکشنبه 24 فروردين 1393 - 10:37

تروریست های النصره در حمله شیمیایی جدید به حماه، دو نفر از ساکنان منطقه کفر زیتا در حومه شهر حماه را کشته و ده ها نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این حملات همزمان با افشاگری پایگاه اینترنتی کهنه سربازان آمریکا صورت می گیرد که اعلام کرد منشا سلاح شیمیایی به کارگرفته شده در ریف دمشق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.
شبکه تلویزیونی سوریه در این باره گزارش داد که اعضای گروهک تروریستی از گاز مایع کلر در حمله به کفرزیتا در حومه حماه استفاده کردند.
گزارشها نشان می دهد این گروهک تروریستی برای حمله شیمیایی به مناطق دیگر برنامه ریزی می کند این در حالی است که گزارشهای موثق بین المللی ثابت می کند که گروه تروریستی "جبهه النصره" مسوول حملات سابق شیمیایی در سوریه نیز بوده است.
بنابر این گزارش گروه تروریستی "جبهه النصره" با گاز مایع سمی کلر به کفر زیتا یورش برد که به شهادت دو نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر منجر شده است.
این حمله شیمیایی جدید پس از بر ملا شدن حقیقت حمله شیمیایی در غوطه شرقی در ریف دمشق انجام شد.
اسناد سری آمریکا که سیمور هرش خبرنگار سرشناس آمریکایی آنها را فاش کرد، نشان می دهد که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، نیز در این حمله دست داشته است به طوری که از ناکامی تروریستها نگران بود به همین سبب بر انجام کاری که به مداخله نظامی خارجی به سوریه منجر شود، تاکید کرده و در صدد بود از طریق حملات شیمیایی همچنین جلوی پیشروی ارتش سوریه را بگیرد.
انتشار نوارهای صوتی مسوولان ارشد ترکیه حاکی از برنامه ریزی آنها در زمینه بهانه تراشی با هدف حمله نظامی خارجی به سوریه بوده است.
سیمور هرش گفته است ترکیه به جبهه النصره و همپیمانان آن کمک می کند تا تروریستها بتوانند حملات شیمیایی انجام دهند.
گزارشها حاکی است که جبهه النصره در صدد برنامه ریزی برای حمله شیمیایی با مایع سمی کلر و گاز سارین به وادی ضیف در حومه ادلب و مورک در حومه حماه است.
هرش همچنین معتقد است اعضای گروه حقیقت یاب سازمان ملل متحد نیز معتقدند گروه های مخالف، حمله شیمیایی غوطه شرقی را انجام داده اند.
پایگاه اینترنتی آمریکایی  وترنز ( کهنه سربازان)  نیز تایید کرد گاز سارین به کار گرفته شده در غوطه شرقی در ریف دمشق منشأ آن وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) است که به ترکیه تحویل داده بود و ترکیه نیز به تروریستها در سوریه داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها