گزارش شبكه العالم از جنايت داعش در "البشير" عراق

سه شنبه 3 تير 1393 - 21:28

العالم - مردم منطقه البشیر در جنوب غربی کرکوک، پیکر زنان، کودکان و سالمندان اعدام شده به دست عناصر مسلح داعش را به خاک سپردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از منطقه البشیر، پیکر گروگان ها که از پنج روز پیش در منطقه "طوزخورماتو" اعدام شده بودند، در میان صلوات و تکبیر تشییع کنندگان، در آرامگاه شهدای "اعتقاد و ولایت" به خاک سپرده شدند، آرامگاهی که محل دفن قربانیان اعدام شده های دوران صدام دیکتاتور وقت عراق بود.

اکثر اعدام شده ها را زنان، کودکان و سالمندانی تشکیل می دهند که هنگام حمله داعشیان به منطقه، نتوانسته بودند از خانه هایشان فرار کنند.

یکی از تشییع کنندگان به خبرنگار شبکه العالم گفت: تا این لحظه پیکر 20 تن را به خاک سپرده ایم و هنوز پیکر 30 تن بر روی زمین افتاده است، من مطمئنم کسانی که مرتکب این جنایت شده اند، بویی از اسلام نبرده اند.

یک افسر پلیس که فرزند یکی از اعدام شدگان است، به شبکه العالم گفت: بازهم تاکید می کنم، ما خواهان تشکیل یک نیروی ویژه از ترکمن ها هستیم که وظیفه تامین امنیت مناطق ترکمن را به عهده بگیرد.

تشییع کنندگان، نخست وزیر ترکیه را مسئول حمایت از پاکسازی نژادی دانستند که دامنگیر عراق شده است.

یکی از تشییع کنندگان گفت: همه این ها از اهالی منطقه البشیر هستند و تنها به این جرم شهید شدند که از عاشقان اهل بیت علیهم السلام بودند.

یکی دیگر از تشییع کنندگان گفت: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه باید در دادگاه های بین المللی و شورای امنیت محاکمه شود، زیرا او و دولت ترکیه در وقایع اخیر موصل و عراق دست دارند.

مردم منطقه البشیر با تاکید بر چشم امید داشتن به ارتش عراق، خاطر نشان کردند که برای دفاع از خود، به سلاح و مهمات نیازمندند.

در حال حاضر از سرنوشت بیش از 50 تن از مردم این منطقه، اطلاع دقیقی در دست نیست.

24-11:45 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها