با سیطره ارتش بر منطقه الملیحه،

رهایی دمشق از حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها +ویدیو

پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 21:45

دمشق، (العالم) - در حالی که منابع نظامی سوریه از احاطۀ کامل ارتش این کشور بر منطقه الملیحه در غوطه شرقی در جنوب شرق دمشق خبر می‌دهند، خبرنگار العالم در گزارشی ابعاد مهم این پیروزی را تشریح کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از دمشق، منابع نظامی سوری اعلام کردند که حدود 100 نفر از عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی"جیش الاسلام" و هم پیمانان این گروه، در درگیری های منطقه الملیحه به هلاکت رسیدند که تعدادی از آنها از سرکردگان این گروه بودند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی مستمر خود در مناطق مختلف به پیشرفت های قابل ملاحظه دست یافتند و نیروهای ارتش با تعقیب عناصر گروه های تروریستی و نابودی برخی از آنان در مناطق اطراف الملیحه به ویژه در مناطق کشاورزی شرق و شمال شرق، بر این مناطق مسلط شدند.

به گزارش حسام زیدان، خبرنگار العالم، نیروهای ارتش سوریه پس از تصرف الملیحه در مزارع و مناطق اطراف آن عملیات پاکسازی تروریست ها را اجرا کردند و این بدان معناست که به طور کامل براین منطقه سلطه یافته اند.

زیدان افزود: عملیات ارتش سوریه در الملیحه، مهم ترین موفقیت نیروهای سوری در مناطق غوطه شرقی از زمان شروع عملیات از 129 روز قبل به شمار می رود.

بنابرگزارش خبرنگار العالم، ارتش سوریه پس از سلطه بر منطقه الملیحه، تلاش می کند تا منطقه غوطه شرقی را که تا جاده فرودگاه امتداد دارد، و نیز مناطقی مانند جسرين، زبدين ومنطقه النشابيه و اطراف المرج از مناطق تحت سلطه گروه های مسلح در منطقه دوما و حرستا در بخش دیگر غوطه شرقی، از سیطره تروریست ها خارج کند.

موفقیت ارتش سوریه در این منطقه باعث خواهد شد که راه های امدادرسانی به گروه های مسلح و راه های ارتباطی میان این گروه ها در عمق غوطه شرقی بسته شود.

زيدان گفت: ارتش سوریه منطقه وادی عین ترما و جوبر را از ناحیه شمال غرب و شمال شرق محاصره کرده است.

وی اظهار داشت: این مناطق نیز حلقه ارتباطی میان عناصر مسلح مستقر در جوبر و عمق منطقه غوطه شرقی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، سلطه ارتش سوریه بر مناطق اطراف الملیحه موجب درامان ماندن مناطق اطراف دمشق پایتخت سوریه به ویژه منطقه جرمانا و دیگر مناطق از حملات خمپاره ای گروه های مسلح می شود و این موفقیت، به طور کامل بر عملیات نظامی بر مناطق مختلف غوطه شرقی به ویژه دوما و حرستا تاثیر می گذارد.

خبرنگار العالم درپایان گزارش خود خاطرنشان کرد، شکست عناصر مسلح در منطقه الملیحه ، پیشروی نیروهای ارتش را در عمق غوطه شرقی و پاکسازی کامل آن به دنبال خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها