محاکمه شیخ نمر برای عربستانی‌ها چه پیامی دارد؟

دوشنبه 3 شهريور 1393 - 18:19

ریاض، العالم - برادر روحانی برجسته عربستانی با تاکید بر این که ایشان بخشی از جنبش اصلاح‌طلبانه مردم این کشور است، گفت: دولت سعودی با محاکمه وی می‌خواهد مردم را بترساند تا از مطالبه اصلاحات دست بردارند.

محمد باقر النمر برادر آیت الله شیخ نمر النمر، امروز دوشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: دیروز جلسه محاکمه شیخ نمر برگزار شد و قرار بود افرادی که در روز هشتم ژوئیه 2012 در یک رویارویی مسلحانه برادرم را دستگیر کرده بودند، در دادگاه حضور یافته و در برابر قاضی و خود شیخ النمر به شرح ماجرا بپردازند، اما وقتی در دادگاه حاضر شدیم از این گروه خبری نبود.

محمد النمر افزود: قاضی توضیحات قانع کننده ای برای عدم حضور گروه بازداشت کننده شیخ نمر ارائه نکرد و به گفتن این جمله اکتفا کرد که "حضور این گروه در دادگاه غیر ممکن است".

وی خاطرنشان کرد که شیخ نمر بخشی از جنبش اصلاح طلبانه مردم عربستان است که خواستار رسیدن به حقوق حقه خود و انجام اصلاحات در این کشورند و می خواهند تبعیض قومیتی در حق شیعیان ساکن عربستان مخصوصا در منطقه شرقی این کشور پایان یابد و این موضوعی است که خوشایند حکومت نیست.

برادر شیخ النمر تاکید کرد: مقامات دولت عربستان تلاش می کند با محاکمه ایشان، به مردم این پیام را برساند که باید دست از مطالبه اصلاحات بردارند.

پربیننده ترین خبرها