گزارش العالم از اردوگاه آوارگان؛

خطر مرگ آوارگان سوری را در لبنان تهدید می کند

خطر مرگ آوارگان سوری را در لبنان تهدید می کند
جمعه 9 آبان 1393 - 22:42

گزارش خبرنگار العالم از یکی از اردوگاه های آوارگان سوری در منطقه بقاع لبنان حاکی است: کودکان ِ سوری در این اردوگاه، نخستین قربانیان سرمای هوا به شمار می روند و بارش باران و کاهش دما، سلامتی آنان ها را به خطر خواهد انداخته است.

خبرنگار العالم در گزارش خود آورده است: با وجود اینکه آوارگان سوری در لبنان در شرایطی بسیار سخت و غیربهداشتی به سر می برند اما سازمان های بین المللی در قبال اوضاع آنان، سکوت پیشه کرده اند.

یکی از آوارگانِ سوری گفت: برای گرم کردن چادرها، هنوز به ما گازوییل نداده اند و همان طور که می بینید، اردوگاه پر از بچه ها است.

وی افزود: هنگامی که از سوریه آواره شدیم، لباس تابستانی همراه داشتیم و جز همین لباس، لباس دیگری برای بچه ها نداریم بنابراین با رسیدن فصل سرما، سرنوشت همه این کودکان، مریضی و بیمارستان است.

یک آواره دیگر سوری با اشاره به شدت سرما در این اردوگاه، به فاجعه ای اشاره کرد که سال گذشته برای دختربچه اش اتفاق افتاد و وی بر اثر شدت سرما، جان سپرد.

مشکل اردوگاه های آوارگان سوری این است که این اردوگاه ها در مناطق مختلف لبنان پراکنده اند و حالتی متروکه پیدا کرده اند و به همین سبب، سازمان های بین المللی که به امور این ارودگاه ها رسیدگی می کنند، توجه خاصی به آن ها ندارند.

"عبدالمحسن الحسینی" رییس اتحادیه شهرداری های صور در لبنان درباره این موضوع به خبرنگار العالم گفت: مگر لبنان، به عنوان کشوری کوچک، چقدر امکانات دارد که بتواند این تعداد بی شمار از آوارگان را سرپرستی کند؟ سازمان های بین المللی، چه کمکی در این زمینه به لبنان کردند؟

دولت لبنان، اردوگاه های آوارگان سوری را رسمی نمی داند و در تلاش است تا زمینه بازگشت بیش از یک میلیون و 500 هزار آواره به سوریه را فراهم کند، اما هنوز نتوانسته است در این خصوص اقدامی صورت دهد و در عین حال، با توجه به کمک نکردن ِ سازمان های بین المللی، لبنان نیز نمی تواند کمک ِ چندانی به آنان ارایه دهد.

به این ترتیب، وضع آوارگان سوری در لبنان، پیچیده شده است که با رسیدن ِ فصل سرما، پیچیده تر و بدتر هم خواهد شد. در این میان، سازمان های بین المللی که مسوول رسیدگی به وضع آوارگان هستند، دست روی دست نهاده و نقش تماشاگر را بازی می کنند.
10.31
26

پربیننده ترین خبرها