افراد مسلح در حومه دمشق تسليم ارتش سوريه شدند + ویدئو

جمعه 30 آبان 1393 - 20:26

همزمان با افزایش تنفر مردم از تروریست ها در غوطه شرقی، افراد مسلح در شهرک دوما و برخی دیگر از نقاط این منطقه، خود را تسلیم دولت سوریه کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از دمشق گزارش داد، در پی درگیری های شدید در اطراف شهر "دوما" که از مهمترین پایگاههای تروریست ها در "غوطه" شرقی است و کامل شدن محاصره امنیتی این منطقه، تعدادی از افراد مسلح در شهرهای دوما، زبدین، الملیحه و صقبا خود را به دولت تسلیم کردند.

تسلیم این افراد در پی تظاهرات گسترده مردم علیه تروریست ها انجام شده است.

این امر گام مهمی برای پایان دادن به فعالیت تروریست های موسوم به "جیش الاسلام" به ریاست "زهران علوش" در این منطقه به شمار می آید.

افراد تسلیم شده به خبرنگار العالم گفتند که مدتی است از سوی گروههای تروریستی گرسنه نگه داشته شده و مورد ظلم و کشتار آنها واقع شده اند و اینک می خواهند به آغوش وطن بازگردند.

این افراد می گویند ارتش سوریه با خوش رفتاری از آنها استقبال کرده و برخلاف آنچه قبلا به آنها القا شده بود خبری از قتل و شکنجه نبوده است.

"رانیه شیخ عمر" عضو اداره "بازپروری" نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: گروههای خیرخواه در مرکز آشتی ملی، به این دسته از افراد مسلح کمک می کنند تا دوباره به زندگی عادی خود بازگردند.

با توجه به روند بازگشت افراد مسلح به آغوش جامعه به نظر می رسد که گام های برداشته شده در جهت آشتی ملی در مناطق مختلف ریف دمشق بخصوص با افزایش آگاهی مردم نسبت به واقعیت هاست.

حسام زیدان خبرنگار العالم در دمشق می گوید موفقیت تجربه آشتی ملی و بازگشت افراد مسلح به جامعه باعث تشویق سایر نیروهای شبه نظامی برای این اقدام شده است.

پربیننده ترین خبرها