گزارش دیده بان حقوق بشر :

زندانیان بحرینی همچنان از تماس با خانواده محرومند

زندانیان بحرینی همچنان از تماس با خانواده محرومند
سه شنبه 11 فروردين 1394 - 12:15

العالم ـ دیده بان حقوق بشر خواستار انجام تحقیقی مستقل در باره حوادث زندان جو در بحرین و نیز فراهم شدن زمینه اطمینان خانواده ها از وضعیت بستگانشان در این زندان شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای تاکید کرد که بسیاری از زندانیان در زندان مرکزی جو  در پی تنشهای خشونت بار در همین زندان در تاریخ 10 مارس 2015،  از تماس با خویشان خود محروم هستند.

دیده بان حقوق بشر در این بیانیه با اشاره به نگرانی خانواده های بازداشت شدگان از وضعیت سلامت فرزندان خود، خواستار انجام تحقیقی عادلانه و مستقل از جمله بررسی مساله ازدحام بیش از حد در زندان و شرایط وقوع خشونت ها شد.

جو ستارک معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال افریقا گفت: نیروهای امنیتی بحرین اسناد و مدارکی اثبات شده از استفاده از زور افراطی در اختیار دارد از این رو طبیعی است که خانواده های زندانیان نگران خویشاوندان خود باشند. مقام های بحرین نیز اینک باید تصمیم بگیرند که آیا شرایط ازدحام بیش از حد در زندانها در اغتشاشات نقش داشته است و آیا زور و خشونت بکاررفته برای سرکوب اغتشاشات، مناسب بوده است؟

استارک تصریح کرد که مقام های بحرین باید دستور انجام تحقیقی مستقل برای کشف واقعیت حوادث زندان جو در روز 10 مارس را صادر کنند و این تحقیق باید شامل این مساله باشد که آیا استفاده مسئولان زندان از زور در واکنش به تنشها، اقدامی مشروع و در حد ضرورت بوده است".

جمعیت الوفاق بحرین اسفند ماه سال گذشته از درگیری شدید میان زندانیان و عوامل رژیم آل خلیفه در منامه خبر داد. 

الوفاق بحرین بزرگترین اپوزسیون این کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با زندانیان زندان مرکزی جو به شدت درگیر شدند.

درگیری ها در زندان جو پس از آن آغاز شد که زندانیان از ملاقات با خانواده هایشان محروم شدند.

زندان مرکزی جو در منطقه دور افتاده از منامه پایتخت بحرین قرار دارد.

جمعیت الوفاق وضعیت زندان جو را نگران کننده توصیف کرد و خواستار توقف حملات وحشیانه آل خلیفه علیه فعالان و زندانیان سیاسی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها