تلاش صهیونیست‌ها برای جلوگیری از خودکشی تفنگداران

تلاش صهیونیست‌ها برای جلوگیری از خودکشی تفنگداران
دوشنبه 31 فروردين 1394 - 18:38

العالم - افزایش موارد خودکشی در میان نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از حمله تابستان گذشته ارتش این رژیم به باریکه غزه، فرماندهان ارتش این رژیم را به تکاپو برای جلوگیری از این پدیده انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی در تلاشند تا با اجرای برنامه ای جدید به نام "مگین" که به معنای "زره" است، با ایجاد نوعی مصونیت روانی در میان نظامیان صهیونیست، از اقدام آنان به خودکشی جلوگیری کنند.

پایگاه خبری "رأی الیوم" روز دوشنبه به نقل از پایگاه صهیونیستی "واللا " از افزایش میزان خودکشی در میان نظامیان رژیم اسرائیل پس از مشارکت آنان در حمله به غزه در تابستان گذشته خبر داد و نوشت: میزان خودکشی در میان نظامیان رژیم اسرائیل در سال 2014 به 15 مورد رسید، این درحالیست که درسال 2013، این میزان 7 مورد بود و همین مساله، موجب نگرانی فرماندهان ارتش این رژیم درباره سرنوشت نظامیان شرکت کننده درجنگ شده است.

به موجب این گزارش، تکرار موارد خودکشی در یگان نخبه "گفعاتی" پس از مشارکت آنان در جنگ غزه، مسئولان ارتش صهیونیستی را به گسترش طرحی برای جلوگیری از خودکشی واداشت و ارتش طرح 

"مگین" را با هدف ایجاد مصونیت روانی درمیان نظامیان صهیونیست برای جلوگیری از اقدام آنان به خودکشی تهیه کرد.

براساس این گزارش، اجرای این طرح به طور محدود از سال گذشته آغاز شده بود و درجریان جنگ غزه نیز به اجرا گذاشته شد، ولی اکنون با گسترش پدیده خودکشی، این طرح درباره همه نظامیان اسرائیلی به اجرا درمی آید.

به موجب این طرح، نظامیان اسرائیلی به فن آوری های جدیدی مجهز می شوند که براساس آن می توان سربازانی را که از مشکل روانی به ویژه در زمان جنگ رنج می برند، شناسایی کرد.

در این گزارش آمده است که طرح مگین، به موازات طرح دیگری برای جلوگیری از خودکشی در میان نظامیان اسرائیلی اجرا می شود. 

پربیننده ترین خبرها