ایران خواستار تحویل کمک به صلیب سرخ دریمن است

ایران خواستار تحویل کمک به صلیب سرخ دریمن است
يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 - 19:35

العالم - دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران تاکید کرد که این جمعیت خواستار دریافت کمک های ارسالی به یمن توسط صلیب سرخ جهانی و بدون دخالت عربستان سعودی است.

" علی اصغر احمدی " روز یکشنبه در گفت و گو با برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم ، با تاکید براینکه موضوع ارسال کمک های بشردوستانه ایران برای مردم یمن به عربستان سعودی ارتباطی ندارد، افزود: صلیب سرخ جهانی در فرودگاه صنعا یا هر نقطه دیگری ازیمن، کمک های انسان دوستانه ایران را تحویل بگیرد و میان مردم رنجدیده یمن توزیع کند.
وی خاطرنشان کرد: هلال احمر ایران با همکاری وزارت امورخارجه به طور مداوم با صلیب سرخ جهانی، دفاتر منطقه ای صلیب سرخ، هلال احمر یمن و موسسه خیریه عمان در تماس هستند تا راهی برای ارسال کمک های بشردوستانه ایران به یمن فراهم شود.
وی ادعای ارسال اسلحه ازایران به یمن زیر پوشش کمک را کاملا ساختگی و کذب محض ذکرکرد وافزود: ایران بارها اعلام کرده که نیروهای نظامی اش هیچ حضوری در یمن ندارند، هلال احمر ایران هم تابع مقررات صلیب سرخ جهانی و جمعیت هلال احمر است و از ما هم هیچ تقاضایی برای اعزام نیرو نشده، درعین حال که هلال احمر یک جمعیت غیر دولتی و موسسه ای غیر انتفاعی و خیریه هست ، لذا به هیچ وجه خودش را با فعالیت های مورد ادعای سعودی ها خراب نمی کند و جز کمک های انسان دوستانه هیچ مقوله دیگری در فعالیت های هلال احمر ایران جاندارد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران تاکید کرد: طی سه مرحله کمک رسانی قبل از آغاز تجاوز سعودی ها اقلام دارویی، غذایی، چادر امدادی و نیروهای پزشکی و امدادی از افراد دلسوز و داوطلب برای کمک به همنوعان یمنی اعزام شدند که کمک ها زیر نظر جمعیت هلال احمر یمن توزیع شد.
احمدی گفت : عربستانی های متجاوز که خود هزاران تن بمب برسرمردم بیگناه یمن ریخته اند ، دچار توهم شده و با طرح بهانه های واهی مانع رسیدن کمک های انسان دوستانه به یمن می شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود تضاد دربرخی اظهار نظرهای بین المللی در باره فجایع یمن و عکس العمل در قبال تجاوزعربستان ، یادآور شد: سازمان ملل در باره وقوع فاجعه انسانی در یمن هشدار داده است ، اما برای توقف حملات سعودی ها و کمک به مردم بمباران شده شهرها و مناطق مختلف آن کشورهیچ تلاشی نمی کند.
وی گفت : قبل از آغاز تجاوز عربستان به یمن محموله هایی شامل تجهیزات پزشکی، دارو، چادر امدادی ،پتو و لوازم مورد نیاز اولیه زندگی مردم یمن با همکاری هلال احمر یمن در آن کشور توزیع شد و با آغاز تجاوز عربستان هم با هماهنگی صلیب سرخ جهانی سه هواپیما حامل کمک های دارویی، غذایی، چادر و لوازم مورد نیاز اولیه زندگی از ایران اعزام شد که جنگنده های متجاوز سعودی مانع فرود آنها شدند.
احمدی افزود: علاوه بر ممانعت سعودی ها در رسیدن کمک های هلال احمر ایران به مردم یمن، تعدادی از یمنی هایی که برای درمان به ایران آمده بودند، نیز به دلیل کارشکنی های سعودی ها تاکنون نتوانسته اند به کشورشان بازگردند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران تاکید کرد که این جمعیت با همکاری وزارت امور خارجه ، صلیب سرخ جهانی ، جمعیت هلال احمر یمن و موسسه خیریه عمان به صورت مداوم و روزانه پیگیر یافتن راهی از طریق هوا، زمین یا دریا برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن است.
وی گفت: تاز دو هفته پیش  با همکاری عمانی ها سه محموله از طریق دریا به عمان ارسال شده تا از آنجا به صورت زمینی به یمن حمل شود، اما به دلیل فاصله حدود هزار کیلومتری بین مسقط و محل های آسیب دیده در یمن این کار به سختی و کندی صورت می گیرد، ضمن اینکه تاکنون امکان اعزام تیم های پزشکی از این طریق فراهم نشده است.

پربیننده ترین خبرها