واکنش دمشق به اقدام نظامی ترکیه در سوریه

واکنش دمشق به اقدام نظامی ترکیه در سوریه
يکشنبه 4 مرداد 1394 - 21:13

دولت سوریه، ضمن استقبال از هرگونه همکاری نظامی با کشورها در راستای مبارزه با تروریسم؛ مخالفت خود را با هرگونه اقدام نظامی ترکیه بدون هماهنگی با دمشق اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل مقداد" معاون وزیر امورخارجه سوریه، اعلام کرد این کشور با هرگونه اقدام ترکیه که بدون هماهنگی با دمشق صورت گیرد، مخالف است.

به نوشته روزنامه الوطن، مقداد خاطر نشان کرد: ترکیه باید حاکمیت سوریه را محترم شمارد، ما نمی توانیم هرگونه اقدام ترکیه را در اراضی خود بپذیریم. 

وی تاکید کرد: دولت عدالت و توسعه (حزب حاکم بر ترکیه) طی سال های گذشته و هفته های اخیر، به بهانه مبارزه با تروریسم بارها به خاک سوریه تجاوز کرد و این در حالی است که ترکیه، حامی اساسی و اصلی تروریست ها و عناصر مسلح و قاتلانی است که در حال ریختن خون سوری ها هستند.

مقداد از واکنش ترکیه به تجاوزات داعش به خاک این کشور ابراز شگفتی کرد و گفت: "این همان گروهی است که در دامن اردوغان رشد کرد."

معاون وزیر امورخارجه سوریه اعلام کرد که دمشق از هر اقدامی در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال می کند، چه از سوی عربستان باشد، یا کشورهای دیگر.

وی همچنین تاکید کرد که عامل فاصله افتادن میان سوریه و عربستان، دولت دمشق نبوده و سوریه علیه هیچ کشور عربی توطئه نکرده است.

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها