اعتراف دیرهنگام عربستان به کشته شدن ده تفنگدار

اعتراف دیرهنگام عربستان به کشته شدن ده تفنگدار
شنبه 14 شهريور 1394 - 19:47

پس از گذشت 24 ساعت، عربستان سعودی به کشته شدن 10 نظامی این کشور براثر انفجار انبار اسلحه درشهر مأرب یمن اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " احمد عسیری " سخنگوی نیروهای ائتلاف عربستان سعودی و هم پیمانانش علیه یمن روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ده نظامی سعودی از نیروهای شرکت کننده درائتلاف نیروهای سعودی در یمن درنتیجه عملیات ارتش یمن با شلیک موشک به انبار اسلحه در اردوگاه صافر در استان " مأرب" کشته شدند.

عسيري افزود: عده ای از نظامیان سعودی بر اثر انفجار در انبار اسلحه در شهر مأرب کشته و عده ای دیگر زخمی شدند که اغلب آنان از بیمارستان مرخص شده اند.

امارات روز گذشته از کشته شدن 45 نفر از نظامیان خود در عملیات ضد متجاوزان سعودی و عرب به یمن خبر داد.

بحرین نیز دیروز خبر کشته شدن 5 نفر از نظامیان خود درحمله به یمن را اعلام کرد.

همچنین در حمله موشکی به انبار سلاح در مأرب، 5 یمنی کشته شدند، بدین ترتیب شمار کشته شدگانی که آمار آن ها از سوی نیروهای متجاوز اعلام شده است، به 65 نفر رسیده است.

دراین حال، خبرگزاری یمن (سبأ) به نقل از منابع نظامی ویژه گزارش داد که پس از تخریب اردوگاه لشگر 107 در صافر از سوی نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی در روز گذشته، نیروهای متجاوز سعودی همه نظامیان خارجی و مزدور را از این اردوگاه خارج کردند.

منابع یاد شده افزودند که همه نظامیان خارجی مجروح و نجات یافتگان به وسیله هواپیماهای آپاچی و از طریق گذرگاه الودیعه خارج شدند و اردوگاه جدیدی برای عناصر مزدور بیگانه و القاعده در منطقه ای خالی از سکنه واقع در فاصله حدوداً 5 کیلومتری اردوگاه قبلی ایجاد شد.

این منابع همچنین اعلام کردند که این اردوگاه بعد از آتش گرفتن و سوختن انبارهای اسلحه و مهمات در داخل آن، دیگر برای آموزش مناسب نیست و نیروهای متجاوز بیم آن دارند که بار دیگر هدف حمله قرار گیرد.

نیروهای گارد جمهوری ارتش یمن و کمیته های مردمی دیروز با شلیک موشک به سمت محل تجمع نظامیان در این اردوگاه، ده ها نفر از نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی و هم پیمانانش را از پای در آورده و یا مجروح کردند. در این حملات چند بالگرد آپاچی و خودروی زرهی نیز منهدم شد.

پربیننده ترین خبرها