شبکه عاملان انفجار تروریستی بیروت بازداشت شدند+فیلم

يکشنبه 24 آبان 1394 - 23:16

بیروت، (العالم) – وزیر کشور لبنان اعلام کرد که نیروهای امنیتی شبکه عاملان انفجار در برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت را بازداشت کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در بیروت، نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد، عملیات تروریستی قرار بود بیمارستان رسول اعظم را هدف قرار دهد اما اقدامات امنیتی در محیط بیمارستان باعث شد تروریست ها هدف خود را تغییر دهند و منطقه ای مملو از جمعیت را هدف بگیرند و این که 5 تروریست همزمان به یک هدف معین حمله ور می شوند به این معناست که این عملیات اولین و آخرین نخواهد بود.

رضوان مرتضی خبرنگار و تحلیل گر سیاسی لبنانی نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، سرکردگان داعش قصد دارند جنگ را از سوریه و عراق به تمام کشورهای جهان بکشانند.

فاطمه عواضه خبرنگار العالم در بیروت گفت: هیچ نیروی امنیتی در دنیا نمی تواند از وقوع حوادث انفجاری که لبنان را قربانی کرد، ممانعت کند اما لبنان به دلیل آمادگی همیشگی برای رویارویی با ناامنی ها به هدف سختی برای اجرای عملیات تروریستی تبدیل شده است.

روز پنجشنبه 21 آبان ماه در خیابان شلوغ برج البراجنه بیروت دو انفجار به فاصله چند دقیقه و در100 متریِ هم دهها نفر را به خاک و خون کشید، همچنین یک فرد انتحاری هم قبل از منفجر کردن کمربند انفجاری خود، به دست نیروهای امنیتی کشته شد.

براساس آخرین گزارش ها شمار قربانیان دو انفجار تروریستی در منطقه برج البراجنه در حومه جنوبی بیروت 44 شهید و حدود 240 مجروح از جمله تعداد زیادی کودکان و زنان بوده است.

ساعتی پس از وقوع انفجارهای تروریستی در جنوب بیروت، گروه تروریستی داعش مسوولیت این دو انفجار انتحاری را برعهده گرفت.

پربیننده ترین خبرها