نظارت العبادی بر روند عملیات و شرایط انسانی فلوجه

نظارت العبادی بر روند عملیات و شرایط انسانی فلوجه
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 08:54

سخنگوی نخست وزیر عراق اعلام کرد، حیدرالعبادی، نخست وزیر و فرماندۀ کل نیروهای مسلح به طور مستقیم روند عملیات را در نبرد فلوجه تحت نظر دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، سعد الحدیثی در کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، نخست وزیر روند تلاش ها برای خارج کردن شهروندان از فلوجه و قرار دادن کمک های بشردوستانه در اختیار آنان را با جدیت پیگیری می کند.

آزاد سازی مناطق صبیحات و فلاحات
الحدیثی گفت: نیروهای مشترک روند پیشروی خود را در نبرد فلوجه ادامه می دهند و هر روز مناطقی را از اشغال تروریست ها آزاد می کنند، آنان موفق شدند مناطق صبیحات و فلاحات را در غرب فلوجه آزاد کنند چنانچه در مناطق جنوبی شهر به ویژه محله شهدا نیز پیشروی هایی داشته اند.

وی افزود: حیدر العبادی، همچنان به صورت مستقیم روند عملیات و شرایط انسانی حاکم بر عملیات را تحت نظر دارد و به صورت میدانی عملکرد یگان های نظامی، روند ارسال کمک های بشردوستانه و حمایت از شهروندان را پیگیری می کند. 
الحدیثی خاطرنشان کرد، دولت عراق بر ضرورت پایبندی کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه به قطعنامه های سازمان ملل متحد در موضوع پیگرد حامیان مالی گروه تروریستی داعش یا پیگرد هر فردی که در پی تسهیل دستیابی این گروه به کمک های مالی است، تاکید دارد.

وی گفت: ما از این کشورها می خواهیم با برخورد دوراندیشانه خود با حامیان مالی داعش، در نبرد با تروریسم از دولت عراق حمایت کنند. دولت عراق همچنین تاکید می کند که قوانین شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه قوانینی الزام آور است و کشورها باید به طور کامل به آن پایبند باشند.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها