آل‌خلیفه، کاسۀ "چه کنم" به دست گرفت

آل‌خلیفه، کاسۀ
پنج‌شنبه 31 تير 1395 - 20:29

یک فعال حقوقی بحرینی با تاکید بر این که آل خلیفه از واکنش احتمالی مردم در قبال بازداشت شیخ عیسی قاسم بیمناک است، خاطر نشان کرد: حکومت بحرین، به دنبال راه حلی برای برون رفت از این بحران است.

"ابراهیم الدمستانی" روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: با توجه به این که علمای بحرین در برابر تصویب قوانینی که متعرض مذهب می شود، ایستادگی کردند، حکومت بحرین، اخیراً واکنش های خود ضد علما به ویژه آیت الله شیخ عیسی قاسم را دوچندان کرده است.
این فعال حقوقی بحرینی فاش کرد: حکومت، قصد تغییر در برخی از قوانین نظیر "احوال شخصیه" را داشت و تلاش می کرد در برگزاری نماز جماعت و نماز جمعه دخالت کند، اما وجود علمایی نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم، مانعی در برابر تغییر این قوانین بود.
وی خاطر نشان کرد: جمعیت های بحرینی فریب بازی های سیاسی را نخواهند خورد، زیرا مرجع تقلید این جمعیت ها، آیت الله شیخ عیسی قاسم است که در تدوین قانون اساسی 1973 بحرین نقش داشت و در دوره رژیم آل خلیفه زندگی کرده و پیمان شکنی های آن را به خوبی می شناسد.
الدمستانی تاکید کرد: پس از این همه خونی که در بحرین بر زمین ریخت و پس از جانفشانی هایی که صورت گرفت، به هیچ وجه ممکن نیست به سازش های سطحی و غیرجدی تن دهیم.
این فعال حقوقی بحرینی گفت: حکومت بحرین، خود را گرفتار کرد. آن ها توقع نداشتند که صدور حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم با چنین واکنشی از سوی مردم مواجه شود و واکنش هایی بین المللی را نیز به دنبال داشته باشد.
وی با بیان این که حکومت آل خلیفه به دنبال فرسایشی کردن اعتراضات تحصن کنندگان است، پیش بینی کرد که این رزیم اقدامی برای دستگیری شیخ عیسی قاسم نکند، زیرا می داند برای این کار باید از روی جنازۀ تحصن کنندگان رد شود.
این فعال حقوقی بحرینی همچنین گفت: آل خلیفه گرفتار شده و در جست وجوی راه حلی برای برون رفت از این گرفتاری است.
الدمستانی تاکید کرد: تحصن کنندگان همچنان پابرجا ایستاده اند و پیام خود را به حکومت رسانده و تاکید کردند "یک ماه است که در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم ایستاده ایم و بیش از این نیز می توانیم بایستیم.

 رژیم آل خلیفه که در نخستین ماه های آغاز انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین، میدان اللؤلؤه در منامه را به عنوان "نماد" این انقلاب تخریب کرد، اکنون راه را به روی خود بسته می بیند و نمی داند با نماد جدیدتر و بزرگتر انقلاب بحرین، یعنی آیت الله شیخ عیسی قاسم چه کند؛ چرا که می داند این بار کسی نماد انقلاب شده که مردم بحرین برای پاسداری از او، آماده اند جان خود را نیز فِدا کنند.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها