پاسخ ارتش عراق به توهم عجیب سفیر سعودی

پاسخ ارتش عراق به توهم عجیب سفیر سعودی
دوشنبه 1 شهريور 1395 - 15:16

فرماندهی عملیات ارتش عراق در بغداد، در واکنش به ادعای سفیر سعودی مبنی بر نقشه ایران برای ترور وی، تأکید کرد که هیچگونه اطلاعاتی وجود ندارد که ثابت کند سفیر سعودی در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعد معن" گفت: سفارت سعودی در بغداد هیچگونه اطلاعاتی را در این زمینه به نهادهای امنیتی ذیربط نداده است.
وی در بیانیه‌ای که یکشنبه شب از تلویزیون رسمی عراق پخش شد، تأکید کرد: امنیت هیئت‌های دیپلماتیک -هم شخصیت‌ها و هم ساختمان‌ها- در عراق کاملا تأمین شده و این موضوع از اصول ثابت نیروهای امنیتی عراقی است.
سعد معن با هشدار دربارۀ تلاش برخی طرفها برای برهم زدن اوضاع امنیتی و تحریک افکار عمومی و خدشه وارد کردن به توانایی‌های تشکیلات و نهادهای امنیتی، از رسانه‌ها خواست برای نقل خبرها به منابع واقعی و رسمی مراجعه کنند.
اظهارات این مسؤول امنیتی عراقی، چند ساعت پس از انتشار ادعای وجود نقشه‌هایی برای ترور سفیر سعودی در بغداد مطرح شد.
"ثامر السبهان" سفیر سعودی در بغداد پیشتر نیز با مطرح کردن چنین مسائلی، مدعی شده بود که ایران قصد دارد او را ترور کند.
شمار بسیاری از شخصیت‌ها، مسؤولان، نمایندگان پارلمان و احزاب عراقی بارها از دولت عراق خواسته‌اند سفیر سعودی را به دلیل بیان اظهارات مداخله جویانه و توهین آمیز از این کشور اخراج کند.
"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان نیز امروز در واکنش به ادعای سفیر عربستان در بغداد مبنی بر تلاش ایران برای ترور وی گفت: از این حرف‌ها بخصوص از سوی عربستان زیاد زده می‌شود، تا بر مشکلات و شکست‌های خود در یمن، سوریه و منطقه سرپوش بگذارد.

پربیننده ترین خبرها