حمله مرگبار به دانشگاه آمریکایی در کابل

حمله مرگبار به دانشگاه آمریکایی در کابل
پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 09:41

دانشگاه آمریکایی در کابل پایتخت افغانستان (شامگاه چهارشنبه) با یک حمله انتحاری مواجه شد که بر اساس گزارش های اولیه دست کم 12 نفر در این حمله کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع بیمارستانی اعلام کردند که در تیراندازی و انفجار در این دانشگاه 7 دانشجو، 3 مامور پلیس و دو نگهبان در حمله به این دانشگاه امریکایی کشته شده اند.
انتحارکننده در مقابل در ورودی این دانشگاه خود را منفجر کرد و چند فرد مسلح قصد دارند وارد محوطه دانشگاه شوند.
شاهدان گفتند که شماری از دانشجویان نیز در داخل دانشگاه حضور دارند و از نیروهای امنیتی درخواست کمک کرده اند.
هنوز از تلفات احتمالی این انفجار انتحاری گزارشی دریافت نشده است.
حدود 2هفته قبل نیز 2تن از استادان دانشگاه آمریکایی در همین منطقه ربوده شدند و هنوز از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.
ایرنا گزارش کرد در ساعت های اولیه این حمله صدای تیراندازی از «دارلامان»، منطقه ای که دانشگاه آمریکائی در کابل، پایتخت افغانستان در آن واقع شده است، شنیده می شد.
تمامی خیابان های منتهی به دالامان در غرب کابل به روی خودروها و عابران پیاده مسدود شده و نیروهای پلیس و امنیتی پس از انفجار انتحاری در مقابل دانشگاه خود را به این منطقه رسانده اند.
برخی از دانشجویان در تماس تلفنی با نزدیکان خود گفته اند که در انفجار انتحاری، شمار زیادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.
در عین حال خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که بر اساس آمارهای اولیه در این درگیری دست کم هفت تن کشته و 20تن زخمی شده اند.
بالگردهای نظامی در آسمان منطقه دارالامان به پرواز درآمده اند و گفته می شود شمار زیادی از دانشجویان در داخل دانشگاه، شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح هستند و برخی از آنان پیام هایی حاوی خداحافظی به نزدیکان خود ارسال کرده اند.
شمار دقیق مهاجمان مسلح مشخص نیست، اما برخی نظامیان مستقر در ابتدای خیابان های منتهی به دارلامان گفتند که دست کم 5 مهاجم مسلح بعد از حمله انتحاری قصد داشتند خود را به داخل دانشگاه برسانند.

پربیننده ترین خبرها