تظاهرات فرانسوی‌ها علیه پناه‌جویان

تظاهرات فرانسوی‌ها علیه پناه‌جویان
سه شنبه 16 شهريور 1395 - 09:52

مردم شهر کاله در شمال غربی فرانسه با تظاهرات ضد اردوگاه پناهجویان در این شهر، بستنِ آن را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی نمایندگان شرکت کننده در این تظاهرات به روزنامۀ گاردین گفتند: "ما نژادپرست نیستیم، اما به نظر نمی رسد که وضع مشکل این پناه جویان راه حلی داشته باشد."

گاردین روز سه شنبه در گزارشی تأکید کرد، بیش 10 هزار پناهجو که عمدتا از خاورمیانه، کشورهای آفریقایی و افغانستان هستند در این اردوگاه که به نام "جنگل" معروف شده است، در شرایطی بسیار ابتدایی زندگی می‌کنند.

تظاهر کنندگان، بسته شدن این اردوگاه را -که به موضوعِ کشمکش راست گرایان و چپ گرایان تبدیل شده است- خواستار شدند و تاکید کردند سرگرم شدنِ احزاب به موضوع این پناهجویان، دیگر مشکلات شهر را به حاشیه رانده است.

پیش بینی می‌شود معترضان با بستن خیابان‌های اصلی و تشکیل زنجیره انسانی در راه‌های منتهی به بندر رفت و آمد در شهر را مختل کنند.

عمدۀ پناهجویانی که در اردوگاه جنگل به سر می برند، در تلاش‌هستند به صورت غیرقانونی و به وسیلۀ قاچاقچیان انسان از دریای مانش بگذرند و خود را به بریتانیا برسانند.

به گفتۀ ساکنان محلی، وجود این تعداد زیاد از پناهجویان، سبب خودداری گردشگران از سفر به این شهر شده است. به همین سبب، کشاورزان با تراکتورهای خود در این تظاهرات شرکت کردند و جاده ها را مسدود کردند تا به این شیوه، اعتراض خود را نشان دهند.

دولت فرانسه بارها خواسته است که ساکنان این اردوگاه را به مکان‌های دیگری منتقل کنند اما پناهجویان حاضر نشده‌اند که این اردوگاه را ترک کنند.

پلیس فرانسه چندین بار به منظور انتقال پناهجویان وارد اردوگاه "جنگل" شده، که این امر منجر به درگیری پناهجویان و نیروهای پلیس شده است.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها