ببینید ... آتش‌هایی که داعش برافروخته با عراق چه کرده است؟

يکشنبه 5 دی 1395 - 20:39

آتش سوزی های عمدی داعش در چاه های نفتی منطقه القیاره که ماه اوت 2016 بازپس گرفته شد و آتش سوزی های اخیر در حومۀ شهر موصل، محیط زیست منطقه را با بحران جدی و خطرناکی مواجه کرده است .

العالم - عراق

با گذشت 4 ماه از آغاز آتش سوزی های موصل هنوز بحران ناشی از این آتش سوزی ها به قوت خود باقیست و ستون های دود همچنان آسمان موصل را تیره و تار کرده است .
داعش با آتش زدن چاه های نفتی و کارخانه کبریت سازی جنوب موصل عراقی ها را از کوچک تا بزرگ گرفتار بیماری های تنفسی و قلبی و عروقی کرده است و گویا با این اقدامات مجرمانه نمی خواهد از موصل که آخرین پایگاه بزرگش در عراق است، دست بکشد. 
مردم شهر موصل و حومه علاوه بر مشکل زیست محیطی با مشکلات آلودگی آب آشامیدنی، بقایای آلودۀ تجهیزات نظامی و مهمات منفجر نشده مواجه هستند که همه، زندگی آنها را تا سال ها به خطر خواهد انداخت.  
جنیفر اسپارکس، عضو سازمان بین المللی مهاجرت، اعلام کرد: «ما برای حل مشکل آلودگی و تأثیر مخرب آن در مردم و تأثیر نامطلوبش در بازگشت زندگی به مناطق آسیب دیده تلاش خواهیم کرد».
گزارش های سازمان ملل متحد درباره خطرات زیست محیطی و جسمی در شهر موصل حاکیست که صدها نفر از مردم این شهر به علت استنشاق مواد شیمیایی بیمار شده اند و تحت درمان هستند و میلیون ها نفر در معرض خطرات و آسیب های ناشی از پخش دود و گازاز  چاه های نفتیِ در حال سوختن هستند.نیروهای آتش نشانی عراق برخی از چاه های نفتی القیاره را خاموش کرده اند ولی برخی دیگر از چاه ها همچنان زبانه می کشد.

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

214

پربیننده ترین خبرها