کشتی غرق‌شده کره‌جنوبی از آب خارج می‌شود

کشتی غرق‌شده کره‌جنوبی از آب خارج می‌شود
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 11:05

کره‌جنوبی قصد دارد کشتی مسافربری خود را که 3 سال پیش غرق شد و بیش از 300 نفر را به کام مرگ کشاند، از آب خارج کند.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز؛ کره‌جنوبی روز یکشنبه تلاش‌ها برای خارج کردن کشتی مسافربری خود را که حدود 3 سال پیش غرق شد و بیش از 300 نفر را به کام مرگ کشاند، آغاز کرد. بیشتر قربانیان این حادثه نوجوان بودند و کره‌جنوبی می‌خواهد با آزمایش یک سامانه جدید برای خارج کردن این کشتی از زیر آب، اطلاعاتی درباره 9 فرد مفقود در این حادثه به دست آورد.
کشتی «سئول» که دچار اشکالاتی ساختاری شده بود با ظرفیتی بیشتر از حد مجاز و با سرعتی زیاد در حال حرکت بود که واژگون شد و در جریان یک سفر عادی، در 16 آوریل سال 2014 غرق شد. این کشتی هم‌اکنون در عمق 44 متری جنوب‌غربی آب‌های جزیره جیندو قرار گرفته است.
250 نفر از قربانیان این حادثه نوجوانانی بودند که از طرف مدرسه به یک اردوی تفریحی آمده بودند. بیشتر آن‌ها از فرمان خدمه کشتی برای باقی ماندن در کابین‌هایشان تبعیت کردند؛ آن هم زمانی که خدمه در حال فرار از کشتیِ در حال غرق شدن بودند.
خانواده‌های قربانیان خواهان خارج کردن کشتی از زیر آب و انجام تحقیق و تفحصی دقیق در خصوص این حادثه تلخ هستند.
یکی از مقامات وزارت اقیانوس و شیلات کره‌جنوبی که نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: «هدف از این طرح، پیدا کردن 9 جسد مفقود است.» هزینه اجرای این طرح حدود 75 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. یک شرکت چینی روز یکشنبه (امروز) سامانه جدیدی را برای خارج کردن این کشتی از آب آزمایش کرد و انتظار می‌رود در زمان مناسب بودن شرایط آب (4 یا 5 آوریل(، اقدامات لازم برای تکمیل این عملیات انجام شود.
این رخداد، به منزله لکه‌ای در پرونده کاری پارک گون-هه، رئیس‌جمهور برکنارشده کره‌جنوبی نقش بسته است. وی هرگز نتوانست خود را از پیامدهای این حادثه مصون نگاه دارد. او در آن زمان متهم شد در زمان دریافت نخستین گزارش‌ها درباره شرایط خطرناک حاکم بر کشتی مسافربری، نتوانست تصمیم مناسبی اتخاذ کند؛ اتهامی که خودش آن را رد می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها