سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

بزودی معادلات نبرد باعربستان در یمن تغییر می کند

بزودی معادلات نبرد باعربستان در یمن تغییر می کند
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 17:09

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، با تایید اصابت موشک برکان 2 به پایگاه هوایی ملک سلمان در ریاض تاکید کرد در چند روز آینده مرحله جدیدی از عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن آغاز می شود که همه معادلات را تغییر خواهد داد.

العالم - یمن

سرتیپ ستاد شرف لقمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره حمله با موشک بالستیک به پایگاه هوایی ملک سلمان در ریاض گفت: این نخستین بار بود که از موشک برکان 2 در حمله به پایگاه ملک سلمان در شهر ریاض استفاده شد. پیش از این اهدافی در اطراف شهر ریاض به صورت آزمایشی هدف قرار گرفته بود. شلیک این موشک پیامی برای اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سعودی (سازمان ملل) است که گفته بود باید سلاح خود را به دشمن تحویل دهیم. در دو سال گذشته با وجود همه ویرانی ها و رنج ها علیه ملت یمن، توانستیم توانمندی های خود را توسعه دهیم و توانستیم موشکی را به طرف ریاض شلیک کنیم. این موشک ها توانایی رسیدن به هر هدفی در داخل عربستان را دارد. اصلاحات صورت گرفته در موشک برکان 2 باعث افزایش برد این موشک شد و همچنین قابلیت رادارگریزی پیدا کرد. این موشک با دقت بالایی به هدف تعیین شده اصابت کرد. سعودی ها مدعی شدند انفجاری در داخل پایگاه ملک سلمان رخ داده است. هر زمان که ما موشکی شلیک می کنیم، می گویند بر اثر حادثه، انفجاری رخ داد تا از اعتراف کردن به اصابت موشک های ما فرار کنند.

لقمان افزود: این نخستین موشک برکان بود که تقریبا همزمان با بازگشت محمد بن سلمان از سفر به آمریکا به پایگاه ملک سلمان رسید. اگر می خواستیم می توانستیم محمد بن سلمان را هدف قرار دهیم. ما به دنبال رساندن پیام به متجاوزان هستیم و امیدواریم آنها با درک این پیام، تهاجم خود را پایان دهند. هر چند که متجاوزان خواست آمریکا و صهیونیست ها را عملی می کنند. عربستان و دیگر کشورهای متجاوز، فقط زبان زور را می فهمند. ما هیچ امیدی به دیگر شیوه ها برای مقابله با متجاوزان نداریم.

وی خاطر نشان کرد: تهاجم و محاصره یمن باعث شد روحیه ابتکار نزد یمنی ها تقویت شود و ما خودمان توانایی های داخلی را گسترش دادیم. با آغاز سومین سال جنگ یمن، مرحله جدیدی آغاز می شود که ان شاء الله همه معادلات در آن تغییر خواهد کرد. همانطور که عبدالملک بدرالدین رهبر انقلاب یمن اعلام کرد ما در چند روز آینده به مرحله پس از ریاض می رسیم و اهدافی را فراتر از ریاض هدف قرار خواهیم داد.

پربیننده ترین خبرها