باراک: دمشق ما را در برابر روسیه به چالش کشید

باراک: دمشق ما را در برابر روسیه به چالش کشید
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 19:36

نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی گفت دولت سوریه با مقابله نظامی اخیر خود با جنگنده های اسرائیلی ما را در مقابل روس ها به چالش کشید.

العالم - فلسطین

ایهود باراک در سخنانی گفت: اسرائیل از سوی سوری ها در مقابل روس ها به چالش کشیده شد؛ زیرا سوری ها با هواپیماهای اسرائیلی مقابله کردند. این امر اسرائیل را وادار کرد که از سامانه ضد موشکی خود استفاده کرده و اذعان کند که حملاتی را در مرکز سوریه انجام داده است.

سایت شبکه تلویزیونی خبری "i24" رژیم صهیونیستی به نقل از باراک افزود: فکر می کنم واشنگتن دو بار اشتباه کرد. بار اول وقتی بود که پیشنهاد اردوغان برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را رد کرد و بار دوم هم وقتی بود که مداخله آمریکا در سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی مربوط کرد. این امر به پوتین اجازه داد که وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: پوتین نزدیکترین رئیس جمهور روسیه به اسرائیل است و این امر ایجاب می کند که اسرائیل از آن برای هماهنگی با مسکو درباره سوریه بهره برداری کند؛ به ویژه بعد از اینکه دولت اوباما از مسئله سوریه دستکشیده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی 17 مارس اعلام کرد که جنگنده هایش اهدافی را در شهر تدمر سوریه بمباران کرده اند. دولت سوریه نیز تاکید کرد که یک جنگنده این رژیم را سرنگون و یک جنگنده دیگر را هدف قرار داده است.

6

پربیننده ترین خبرها