سفر به کرمانشاه و پایان گمانه‌زنی‌های حضور "وزیر بهداشت" در انتخابات

سفر به کرمانشاه و پایان گمانه‌زنی‌های حضور
چهارشنبه 23 فروردين 1396 - 21:20

وزیر بهداشت در دومین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری، به منظور افتتاح چند پروژه بهداشتی و درمانی به "کرمانشاه" سفر کرد.

 

دکتر سید حسن هاشمی  تا پایان مهلت ثبت نام در این استان حضور خواهد داشت تا به این ترتیب خط بطلانی بر شایعات حضورش در عرصه رقابت‌های‌ انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم کشد.

وی  از همان ابتدای حضور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم جراحی اساسی در حوزه سلامت تاکید کرد و همزمان با انجام اقدامات اورژانسی برای ایجاد آرامش در بازار بحران زده دارو در آن روزها، مطالعات جهت ایجاد "تحول" در بخش‌های مختلف "بهداشت"، "درمان" و "آموزش پزشکی" را در مجموعه تحت مدیریتش آغاز کرد.

به همین ترتیب بود که در پایان یکصد روز کاری ابتدایی دولت، آرامش نسبی در بازار دارو ایجاد شد و طرح تحول نظام سلامت هم پس از مطالعات کارشناسی، رسما در 15 اردیبهشت 93 آغاز شد تا علاوه بر تسهیل دسترسی مردم به خدمات پزشکی و گسترش آن تا نقاط محروم، یکی از مهم‌ترین اهداف نظام سلامت یعنی عدالت در سلامت برقرار شود. به این ترتیب بود که حوزه سلامت از اولویت دهم تا دوازدهم دولت‌ها در ادوار مختلف، به اولویت‌های اول دولت یازدهم رسید.

وزیر بهداشت از همان ابتدا تاکید داشت که زمان لازم است تا نهال "تحول سلامت" به درختی تنومد تبدیل شود و البته "بیمه‌ها" را پاشنه آشیل این طرح خواند و بر همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف بویژه مجموعه وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای بسته‌های مختلف طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد.

اکنون با گذشت حدود سه سال از طرح تحول نظام سلامت، اقدامات انجام شده در قالب این طرح برای شمارش زیاد است و البته بواسطه همین اقدامات انجام شده بود که دکتر سیدحسن هاشمی خیلی زود بر سر زبان‌ها افتاد، عنوان "شاگرد اولی کابینه" و همچنین "وزیر محبوب" دولت روحانی را در همان سال آغازین فعالیت دولت یازدهم از آن خود کرد.

هاشمی در این مسیر منتقدانی هم پیدا کرد؛ فارغ از افرادی که بر "طرح تحول نظام سلامت" نقدهایی را وارد می‌کردند، افرادی هم بودند که علت اقدامات و برنامه‌های وی در نظام سلامت را به نوعی زمینه‌چینی برای حضورش در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم می‌خواندند؛ اظهاراتی که مکرر از سوی وزیر بهداشت تکذیب می‌شد.

هرچند هاشمی بارها تاکید کرد که علاقه‌ای به سیاست ندارد و به دلیل رفاقت با روحانی و اصرار وی، سکان وزارت بهداشت را به دست گرفته و جز انجام مسئولیت خطیر حفظ و ارتقای سلامت هموطنان و اجرای دقیق طرح تحول سلامت، هیچ هدف دیگری نداشته و ندارد، اما شایعات و گمانه‌زنی‌ها برای حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری در سال پایانی فعالیت دولت یازدهم، شدت گرفت؛ به طوری که نام و تصویر وی بارها از رسانه ملی هم به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پخش شد.

وزیر بهداشت پس از واکنش به پخش نام و تصویرش از رسانه‌ ملی به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و نامه به رییس سازمان صدا و سیما، امروز و در دومین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، به استان کرمانشاه سفر کرد تا در دویست و چهل و سومین سفر استانی‌اش، پروژه‌های بهداشتی و درمانی این استان را افتتاح کند.

دکتر سید حسن هاشمی تا پایان ثبت نام از کاندیداهای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه حضور خواهد شد تا به این ترتیب خیال سیاسیون را راحت کند و بر شایعه حضورش در رقابت‌های انتخاباتی خط بطلان کشد.

گفتنی است؛ دکتر سید حسن هاشمی در سومین سفر خود به کرمانشاه علاوه بر مرکز استان، به شهرستان‌های این استان نیز سفر خواهد کرد و طرح‌ها و پروژه‌های حوزه سلامت را افتتاح و از مراکز بهداشتی و درمانی بازدید خواهد کرد.

افتتاح چندین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، دانشکده تغذیه و علوم غذایی، بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه و بخش‌های جدید بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه و فازدوم بیمارستان اسلام آباد، از جمله برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به استان کرمانشاه است.

منبع : ایسنا

پربیننده ترین خبرها