نظر روسها درباره نتایج نشست آستانه

نظر روسها درباره نتایج نشست آستانه
جمعه 16 تير 1396 - 01:15

الکساندر لاورنتیف رییس هیات اعزامی روس به آستانه نتایج مرحله جدید اجلاس بین المللی درباره سوریه را مثبت دانست.

العالم اروپا 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی آر تی روسیه افزود که البته قدم بزرگی برداشته نشد اما هر قدمی که برداشته شده در مسیر درست، ثبات اوضاع و تلاش برای ایجاد حل مسالمت آمیز بحران سوریه بوده است.   
لاورنتیف ادامه داد که البته نمی توانیم تمام اهداف را آن هم در زمان فعلی تحقق بخشیم، ولی هر چه نتوانیم این بار در آستانه حل کنیم در گفت و گوهای آتی حل خواهیم نمود.
وی خاطر نشان ساخت که درباره مناطق توقف تنش اختلافی وجود ندارد، اما برخی از مناطق تحت سلطه گروه های معارض معتدل و برخی تحت سیطره معارضین افراطی هستند که تمام آنان با حکومت مرکزی سوریه درباره خطوط تماس جنگی اختلاف های خاصی دارند.
این مسئول روس گفت که چهار منطقه توقف تنش با همین شیوه ترسیم شده اما دشواری هایی در مسیر ترسیم مرزهای این مناطق وجود دارد چون کار بر روی نقشه ها در یک دفتر در آنکارا، مسکو یا تهران غیر ممکن است، باید به این مناطق رفت و کارشناسان ارتش ما همین کار را انجام داده و ترسیم خطوط مرزی را بررسی می کنند که متعلق به سرنوشت مردم است. پس میزان موفقیت ما در تحقق اتفاق درباره این خطوط باعث استمرار توقف فعالیت های جنگی خواهد شد.
206            
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها