اجساد 10 ملوان ناو آمریکایی در آبهای مالزی پیدا شد

اجساد 10 ملوان ناو آمریکایی در آبهای مالزی پیدا شد
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 14:24

نیروی دریایی آمریکا اجساد تمامی 10 ملوانان ناو این کشور که چندی پیش در آبهای مالزی به یک نفت‌کش برخورد کرد و واژگون شد را پیدا کرد.

العالم-آمریکا

 نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه (دیروز) تأیید کرد که بقایای جسد تمامی 10 ملوان ناو آمریکایی که بعد از برخورد اخیر ناو آمریکایی «جان اس مک کین» با یک نفت‌کش در آبهای نزدیک سنگاپور و مالزی کشته شدند، پیدا شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، هفته گذشته، ناوشکن موشک انداز آمریکا با یک نفت‌کش (کشتی تجاری به نام «آلنیک ام سی») در شرق سنگاپور برخورد کرد.

پیشتر، یکی از خدمه‌های ناوشکن آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته بود کشتی باری که با ناوشکن تصادف کرده یک نفت‌کش و در حال انتقال نفت از تایوان به سنگاپور بود.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای که بر روی وب‌سایت خود قرار داد، گفت: «نیروی دریایی و غواصان گروه تفنگداران دریایی در حال حاضر اجساد تمامی ملوانان یو اس اس جان اس مک کین را پیدا کردند».

این اخبار بعد از اعلامیه روز پنجشنبه هفته گذشته نیروی دریایی منتشر می‌شود که گفته بود تحقیقات گسترده تر و عملیات نجات بعد از یافتن و تعیین هویت اجساد یکی از ملوانان متوقف شده است.

نیروی دریایی آمریکا، اجساد ملوانان ناپدید شده را درون بخش‌های قفل شده لاشه آسیب دیده کشتی جنگی که در پایگاه نیروی دریایی «چانگی» سنگاپور لنگر انداخته بود، پیدا کرد.

در این بیانیه آمده است: «این حادثه در دست بررسی است تا حقایق و شرایط این برخورد مشخص شود».

هواپیماها، غواصان و کشتی‌هایی از استرالیا، اندونزی، مالزی، سنگاپور و آمریکا در عملیات جستجو و نجات ملوانان ناپدید شده در محدوده 4 هزار و 500  کیلومتر مربع اطراف محل حادثه مشارکت کردند.

این حادثه، چهارمین حادثه مهمی است که در سال جاری میلادی برای ناوگان آمریکا که مستقر در اقیانوس آرام است رخ داده است و به دنبال آن نیروی دریایی آمریکا دریادار «جوزف اوکوین» فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا را به واسطه عدم اعتماد به توانمندی فرماندهی وی، عزل کرد و «فیل ساویر» را بعنوان جانشین وی منصوب کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها