آغاز حمله نیروهای دموکراتیک سوریه برای بیرون راندن داعش از شرق دیرالزور

آغاز حمله نیروهای دموکراتیک سوریه برای بیرون راندن داعش از شرق دیرالزور
شنبه 18 شهريور 1396 - 18:33

نیروهای دموکراتیک سوریه امروز شنبه در بیانیه ای از آغاز حمله نظامی برای بیرون راندن گروهک تروریستی داعش از شرق استان دیرالزور خبردادند، در حالی که ارتش سوریه در حومه غربی دیرالزور با تروریست ها درگیر شده است.

العالم - سوریه 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد ابو خوله، رئیس شورای نظامی دیرالزور وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی در روستای "ابوفاس" در شرق این کشور گفت: با سروری وصف ناشدنی، آغاز حمله "طوفان جزیره" را به منظور آزادسازی سایر سرزمین های سوریه و شرق فرات از اشغال تروریست ها و پاکسازی بقیه مناطق شرق دیر الزور اعلام می کنم.

نیروهای دموکراتیک سوریه شامگاه جمعه، عملیات نظامی برای بیرون راندن عناصر تروریستی داعش از سایر مناطق در حومه جنوبی حسکه و پیشروی در شرق دیراالزور را آغازکردند.

ابو خوله پیشروی در دیرالزور را تصمیمی حتمی دانست و گفت: در مرحله نخست ما برای آزادسازی شرق رود فرات در استان دیرالزور وارد عمل خواهیم شد.

رود فرات در استان دیرالزور، این استان را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده است.

اعلام آغاز عملیات نیروهای دموکراتیک سوری برای آزادسازی شرق استان دیرالزور در حالی صورت می گیرد که ارتش سوریه بدنبال عملیات نظامی در غرب دیرالزور موفق شد حلقه محاصره تروریست های داعش در مرکز این استان رابشکند.

در کنار نبرد دیرالزور، نیروهای سوریه دموکراتیک از ششم جولای گذشته نبردهای سنگینی را در داخل شهر رقه، پایگاه تروریست های داعش در سوریه آغاز و موفق شده که حدود 65 درصد این شهر به کنترل خود درآورد.

221

پربیننده ترین خبرها