جابری انصاری :

هیات سوریه خواهان رسیدگی به موارد نقض توافقات آستانه شد

هیات سوریه خواهان رسیدگی به موارد نقض توافقات آستانه شد
دوشنبه 8 آبان 1396 - 13:52

«حسین جابری انصاری» ، رئیس هیات ایرانی مذاکرات صلح سوریه گفت: در دیدار با هیات سوری ، این هیات خواهان رسیدگی به نقض توافقات انجام شده در مذاکرات قبلی شد که در مذاکرات نهایی فردا با حضور کشورهای ضامن صلح، این موارد را مطرح خواهیم کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) پس از دیدار های دوجانبه با هیات های سوری و روسی در آستانه، در مورد مسائل مطرح شده در این نشست ها گفت: در مذاکرات دو جانبه با هیات سوری به ریاست بشار جعفری در مورد دستور کار اجلاس سه جانبه و آخرین تحولات میدانی سوریه و مسائل مرتبط با توافق های قبلی در خصوص ادلب تبادل نظر کردم .
مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: در نشست دوجانبه با هیات سوری همچنین پیشنهادهایی در مورد دستور کار نشست سه جانبه مطرح و در مورد آنها تبادل نظر شد.
جابری انصاری همچنین با اشاره به نشست دوجانبه با هیات روسیه به ریاست «الکساندر لاورنتیف» اظهار داشت: در نشست با هیات روسیه نیز مهمترین موضوعات مطرح شده آخرین تحولات در سوریه و تبادل نظر در مورد دستور کار اجلاس سه جانبه بود.
وی در مورد روند مذاکرات گفت: امروز دیدارهای دوجانبه با طرف های مذاکره و بخصوص نمایندگان کشورهای ضامن آتش بس برگزار و فردا نشست اصلی و سه جانبه میان طرفین مذاکره و کشورهای ناظر و میزان انجام می شود.
مذاکرات صلح سوریه که از بهمن ماه سال 1395 شروع شده است و طرفین این مذاکره در عرض 10 ماه ، هفت بار گردهم آمده اند، نتایج مثبتی در زمینه توقف آتش بس و کاهش تنش در مناطق پر جمعیت سوریه داشته است.
وزارت امور خارجه قزاقستان، به عنوان میزبان مذاکرات صلح سوریه روز گذشته -شنبه - ترکیب شرکت کنندگان این دوره را اعلام و تاکید کرد که همه طرف های هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه آمادگی خود را برای حضور در آستانه اعلام کردند .
به گزارش سایت رسمی وزات امور خارجه قزاقستان، سرپرستی هیات ایرانی را در هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه ، که 30 و 31 اکتبر - هشتم و نهم آبان - در پایتخت قزاقستان برگزار می شود ،حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعهده خواهد داشت .
حسین جابری انصاری ، معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در راس یک هیات روز یکشنبه برای حضور در هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه وارد آستانه شد.
در این گزارش ،سرپرست هیات ترکیه ، «سدات اونال» معاون وزیر امور خارجه این کشور و سرپرست هیات روسیه «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه ، اعلام شده است .
در این مذاکرات همچنین هیات دولت سوریه و مخالفین دولت این کشور حضور خواهند داشت ، نمایندگان سازمان ملل متحد ، آمریکا و اردن نیز به عنوان ناظر به این مذاکرات خواهند پیوست .
به گزارش ایرنا، پیش از آغاز این مذاکرات نمایندگان کشورهای ضامن - ایران ، روسیه و ترکیه - رایزنی های دوجانیه و سه جانبه در سطح کارشناسان برگزار می کنند .
اجلاس عمومی با حضور همه طرف ها روز 31 اکتبر ( برابر 9 آبان ماه ) برگزار خواهد شد .
هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه ، با هدف حفظ نتایج حاصله در زمینه تحکیم رژیم آتش بس در سوریه و نیز افزایش تلاش ها در زمینه صلح و ثبات و حل سیاسی بحران در این کشور ، برگزار می شود .

پربیننده ترین خبرها