تخلف در انتخاب رییس جمهور جدید مصر

تخلف در انتخاب رییس جمهور جدید مصر
چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 16:08

قاهره(العالم)- رييس بخش مطالعات موسسه "الاهرام" مصر از وجود برخي تخلفات انتخاباتي مانند راي دادن گروهي ونقض قانون سكوت انتخاباتي از سوي برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و طرفداران آنان خبر داد.

"عمر هاشم"  روز چهارشنبه درمصاحبه با شبكه العالم گفت: انتخابات رياست جمهوري با وجود برخي مشكلات در مديريت برگزاري، مانند تاخير قضات و حاضر نشدن به موقع در ستادهای انتخاباتي، و بي توجهی پليس به مشاجره ها، مورد استقبال گسترده راي دهندگان قرار گرفت.

عمر هاشم افزود: كميته برگزاری انتخابات، تحقيقاتي را دراين زمينه انجام می دهد اما اين مساله موجب حذف هيچ يك از نامزدها از عرصه رقابت نخواهد شد، و نامزدها فقط مشمول پرداخت جريمه خواهند شد.

وي بر لزوم نظارت كامل و گسترده بر روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري با مشاركت نيروهاي امنيتي، دستگاه قضايي ،راي دهندگان و حتي نامزدها و لزوم بردباري آنان تاكيد كرد.

هاشم تقلب در انتخابات رياست جمهوري مصر را بعيد دانست و گفت: كساني كه به انقلاب در مصر و پشت سر گذاشتن مرحله انتقالي كمك كردند ، قادر هستند كه انتخابات را در فضايي سالم و شفاف برگزار كنند، تا زمينه انتقال قدرت به غيرنظاميان فراهم شود و نيروهاي ارتش به پايگاه هاي خود بازگردن،د و دولتي مدني و آزاد در مصر حاكم شود.

MKH-23-16:45



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها