شکایت‌ها از اپل ادامه دارد

حفره‌های امنیتی بلای جان اپل!

حفره‌های امنیتی بلای جان اپل!
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 13:02

اپل یکی از شرکت‌هایی است که موظف است به دلیل ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر (Spectre) و ملت داون (Meltdown) پاسخگو باشد.

العالم-فضای مجازی

به گزارش وی تری، مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث های فراوانی قرار گرفته است.

این ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل به گونه‌ای بوده است که به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران،  تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

شکایتی ۱۷ صفحه‌ای در دادگاهی در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا در ماه جاری میلادی علیه غول تکنولوژی اپل تنظیم و ارائه شد که این شرکت را به برطرف نکردن مشکل و نقص امنیتی در پردازنده‌های مرکزی در سری ای خود که مبتنی بر ای آر ام است، متهم می‌کند.

شاکیان این پرونده براین باورند که شرکت اپل خود از چنین ضعف امنیتی در پردازنده‌های خود آگاه بوده است اما تلاشی برای از بین بردن این ضعف و حفره امنیتی نکرده و رایانه‌های شخصی مک ساخت خود را با همین مشکل به فروش رسانده است تا مبادا از میزان فروش و محبوبیتش کاسته شود.

البته اپل پیشتر از تعداد محدودی آسیب‌پذیری موجود برروی سیستم‌های عامل خود  iOS، MacOS  و tvOS در ارتباط با همین حفره‌های امنیتی پردازنده های اینتل خبر داده بود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها