شمخانی: فروش گسترده سلاح به سعودی برای نسل کشی و دلسوزی فریبکارانه برای مردم سوریه، دوگانه مضحکی است

شمخانی: فروش گسترده سلاح به سعودی برای نسل کشی و دلسوزی فریبکارانه برای مردم سوریه، دوگانه مضحکی است
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 16:19

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: برخی کشورهای منطقه با فاصله گرفتن از رویکردهای عقلانی، سرمایه‌های ملی خود را برای کشتار همسایگانشان و تولید نفرت و خشونت به کار گرفته و در توهم دستیابی به امنیت مسلح هستند.

العالم - ایران / سیاسی

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (سه شنبه) برای شرکت در نهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی از پنج قاره جهان وارد شهر سوچی در فدراسیون روسیه شد.

شمخانی در بدو ورود به فرودگاه سوچی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت این اجلاس در بررسی و تبیین ظرفیت‌هایی که می‌تواند برای مدیریت بحران‌های بین‌المللی و امنیت سازی بویژه در حوزه جایگزین کردن گفت‌وگو و دیپلماسی به جای بهره گیری از ابزارهای سخت مدنظر قرار بگیرد، اظهار داشت: افزایش گفت‌وگو و همکاری نزدیک کشورهای تاثیرگذار و صاحب نقش در امنیت بین‌المللی به منظور کاهش مخاطرات و بحران‌های امنیتی و بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تقبیح روند رو به رشد مسابقه تسلیحاتی که با هدایت غرب در منطقه غرب آسیا در حال جریان است، افزود: برخی کشورهای منطقه با فاصله گرفتن از رویکردهای عقلانی، سرمایه‌های ملی خود را برای کشتار همسایگانشان و تولید نفرت و خشونت به کار گرفته و در توهم دستیابی به امنیت مسلح هستند.

شمخانی تداوم بمباران وحشیانه مردم یمن از سوی عربستان سعودی و وضعیت فاجعه بار مردم مظلوم این کشور را زخمی عمیق بر وجدان بشریت عنوان کرد و اظهار داشت: فروش گسترده سلاح غربی به عربستان سعودی برای نسل کشی در یمن با دلسوزی فریبکارانه برای مردم سوریه، دوگانه مضحکی است که افکار عمومی جهانی حتی با بسته بندی‌های زیبای رسانه‌ای نیز آن را نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: انباشت سلاح هیچگاه امنیت آفرین نبوده و تنها اتکاء به ظرفیت‌های مردمی برای تعیین و تقویت ساختارهای سیاسی است که می‌تواند امنیت پایدار را برای کشورهای مختلف تامین کند.

نهمین کنفرانس امنیتی مقامات عالی 5 قاره جهان از فردا ( چهارشنبه) به مدت دو روز در شهر سوچی روسیه آغاز به کار خواهد کرد.

در روز اول کنفرانس ،گفت‌وگو پیرامون دو موضوع تحت عنوان «بحران‌های بین‌المللی از برخورد تا گفت‌وگو» و «تکامل تاکتیک‌ها و راهبردهای سازمان‌های بین‌المللی تروریستی» در دستور کار قرار گرفته و در روز دوم نیز دو موضوع شامل «امنیت اطلاعات بین‌المللی، پاسخ‌های جهانی به چالش‌های جهانی» و «تولید و گسترش مواد مخدر، تهدید صلح و ثبات بین‌المللی» از سوی شرکت کنندگان بررسی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها