تصمیم ترامپ، بوئینگ و ایرباس را 39 میلیارد دلار متضرر می‌کند

تصمیم ترامپ، بوئینگ و ایرباس را 39 میلیارد دلار متضرر می‌کند
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 08:33

در صورت اجرایی شدن تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ضد ایران، دو شرکت بوئینگ و ایرباس متحمل ضرر می شوند.

العالم _ آمریکا

در صورت اجرایی شدن تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ضد ایران، دو شرکت بوئینگ و ایرباس قراردادهای خود را با تهران به ارزش 39 میلیارد دلار از دست خواهند داد. این دو شرکت قرار بود در نوسازی ناوگان هوایی ایران مشارکت داشته باشند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به گروهی از خبرنگاران گفت مجوزهای بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران لغو خواهد شد.

سهام شرکت بوئینگ پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، 0.6 درصد تنزل کرد و به 338 دلار و 37 سنت در ازای هر سهم رسید. بوئینگ پس از اعلام تصمیم ترامپ در خصوص برجام اعلام کرد با دولت آمریکا برای تعیین سرنوشت قراردادش با ایران مشورت خواهد کرد.

ایرباس نیز به دلیل آن که بیش از 10 درصد از قطعات جت‌هایش به وسیله شرکت‌های آمریکایی تولید می‌شود، از قوانین تجاری آمریکا تبعیت می‌کند. منوچین همچنین اعلام کرده است مجوزهای فروش قطعات هواپیما‌های غیر نظامی لغو خواهد شد.
 

پربیننده ترین خبرها