انهدام 45 پهپاد نزدیک پایگاه «الحمیمیم» سوریه در طول یک ماه

انهدام 45 پهپاد نزدیک پایگاه «الحمیمیم» سوریه در طول یک ماه
پنج‌شنبه 25 مرداد 1397 - 18:55

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی 45 پهپاد متعلق به تروریست‌ها در نزدیکی پایگاه هوایی «الحمیمیم» سوریه خبر داده است.

العالم - سوریه

وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ظرف یک ماه گذشته، تعداد 45 پهپاد متعلق به گروه‌های تروریستی در حریم هوایی اطراف پایگاه «الحمیمیم» سوریه سرنگون شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، در ماه‌های اخیر چندین مورد پرواز پهپادهای مزاحم و ناشناس در نزدیکی پایگاه حمیمیم روسیه مخابره شده و ارتش روسیه هم در پاسخ به این پروازها، پهپادها را  هدف قرار داده است.

اوایل زمستان سال گذشته بود که در اقدامی نادر، 13 پهپاد متعلق به تروریست‌ها به صورت همزمان به سمت پایگاه هوایی الحمیمیم و طرطوس حمله کردند؛ این دو پایگاه، محل‌های اصلی استقرار نیروها، ناوگان هوایی و ادوات نظامی دریایی روس است.

روس‌ها آن روز گفتند که 10 پهپاد به حمیمیم و سه پهپاد دیگر به پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس حمله کرده‌ است. روس‌ها توانستند 6 پهپاد از این میان را هک کنند و 3 فروند از آنها را کاملاً سالم بر روی زمین بنشانند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند. نیروی هوایی روسیه از سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه وارد مبارزات ضدتروریستی در این کشور شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه عربستان سعودی از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها