عبدالملک الحوثی:

مذاکرات ژنو با سنگ‌اندازی ائتلاف سعودی شکست خورده است/ هدف آمریکایی ها ادامه جنگ علیه یمن است

مذاکرات ژنو با سنگ‌اندازی ائتلاف سعودی شکست خورده است/ هدف آمریکایی ها ادامه جنگ علیه یمن است
شنبه 17 شهريور 1397 - 20:58

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر شکست مذاکرات ژنو گفت که علت اصلی این شکست مانع‌تراشی ائتلاف سعودی در ورود هیات انصارالله به محل برگزاری مذاکرات در سوئیس بوده است.

العالم _ یمن

سیدعبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به موضوع مذاکرات ژنو اظهارداشت: علت اصلی شکست مذاکرات ژنو، مانع تراشی ائتلاف سعودی برای ورود هیات انصارالله به سوئیس است.

وی افزود: ائتلاف سعودی آمریکایی در مذاکرات دوره‌های گذشته درباره یمن نیز شکست خوردند و به همین دلیل به گزینه نظامی روی آوردند.

الحوثی تصریح کرد: ائتلاف متجاوز در مذاکرات قبلی در جیبوتی نیز مانع عبور هواپیمای حامل هیات مذاکره کننده انصارالله شد.

رهبر انصارالله با بیان اینکه جای هیچ توجیهی برای این مانع‌تراشی‌های ائتلاف وجود ندارد، افزود: هیات مذاکره کننده انصارالله فقط می‌خواست به سلامت به ژنو سفر کند و پس از پایان مذاکرات به صنعاء بازگردد.

 عبدالملک حوثی تاکید کرد: آمریکایی ها تمایلی به توقف تجاوزگری ندارند زیرا آنها از آن بسیار سود می برند. آمریکا از لحاظ اقتصادی و سیاسی و نیز به منظور نفوذ و سلطه خود در منطقه از این تجاوزگری سوءاستفاده می کند.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: آمریکا با وجود اینکه نقش زیادی در جنگ یمن دارد، جنایت‌های رخ داده در یمن را به گردن عربستان و امارات می‌اندازد و در عین حال خود را حافظ صلح معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: ما به عنوان ملت یمن، هدف تجاوزگری قرار گرفتیم و وادار شدیم که از خود، آزادی و استقلال خود دفاع کنیم زیرا این حق ماست.

 عبدالملک حوثی با بیان اینکه هیات مذاکره کننده در دور اول مذاکرات در معرض خطرات متعدد قرار گرفت، بیان داشت: ما اعتراضی نداشتیم که چین یا روسیه و یا حتی کویت انتقال هیات مذاکره کننده یمنی به ژنو را به عهده بگیرند.

رهبر انصارالله تاکید کرد: علت شکست مذاکرات عدم جدیت ائتلاف سعودی، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی است زیرا هدف آنها ادامه جنگ علیه یمن است.

عبدالملک حوثی یاداور شد: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز نقل وانتقالات دریایی و بنادر را تحت کنترل گرفتند و بندر الحدیده را محاصره کردند.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی جزو اصلی جنگ علیه کشور و ملت ماست تاکید کرد: کشورهای عضو ائتلاف اقدامات زیادی برای ضربه زدن به اقتصاد داخلی ما انجام دادند.

رهبر انصارالله ادامه داد: مسئولیت بالا رفتن قیمت ها، در وهله اول، به عهده کشورهای عضو ائتلاف متجاوز است که علیه بانک مرکزی توطئه کردند و ائتلاف متجاوز بانک مرکزی را از صنعاء به عدن مرکز جنوب یمن منتقل کرد و هرگونه تعامل با بانک مرکزی در پایتخت یمن را ممنوع کرد.

عبدالملک حوثی تاکید کرد که واحد پولی یمن پس از هدف قرار گرفتن آن از سوی ائتلاف سعودی، به شدت کاهش پیدا کرد و قیمت‌ کالاهای ضروری افزایش پیدا کرد و این بخشی از جنگ علیه یمن است.

وی با تاکید بر اینکه همه شهروندان یمنی حتی ساکنان استان‌های اشغالی متضرر شدند، گفت: کشورهای عضو ائتلاف عربی، همه مناطق یمنی که در آن نفت، مواد شیمیایی، گاز در مارب، شبوه و حضرموت وجود دارد، اشغال کردند.

عبدالملک حوثی تصریح کرد: به اوضاع اقتصادی در مناطق اشغالی بنگرید که چگونه خیانت‌کاران توطئه گر نسبت به کشور و ملت بی توجه هستند.خیانتکاران می خواهند به مردم یمن بگویند که هر کسی نان می‌خواهد باید خیانت کند.

رهبر انصارالله از مسئولان یمنی و همه تجار و بازرگانان یمنی خواست تا برای جلوگیری از خسارت‌ها و پیامدهای جنگ اقتصادی، با یکدیگر همکاری کنند.

وی در ادامه به بخش نظامی اشاره کرد و گفت: جنگ ائتلاف سعودی که بیش از سه سال است ادامه دارد، شکست خورده  است. این جنگ در حال حاضر در ساحل غربی تشدید شده و جنایات آنها علیه کودکان یمنی افزایش پیدا کرده است.

رهبر انصارالله اظهارت داشت: ملت یمن در برابر دو گزینه قرار دارند و آن دو تسلیم شدن یا مبارزه است. هیچ چیزی سخت‌تر از آن نیست که مردم آزاد و مستقل یمن، با تسلیم شدن در برابر متجاوزگران، آزادی و استقلال خود را از دست بدهند.

عبدالملک حوثی با اعلام اینکه گزینه ما مقاومت در برابر دشمن در همه زمینه‌ها است، افزود: همه دست‌آوردهای نظامی ما در جنگ یمن باعث شده که انگیزه ما برای مقابله بیشتر شود.

پربیننده ترین خبرها