چرا امام مسجد الحرام برخلاف همیشه برای «بن سلمان» دعا نکرد؟

چرا امام مسجد الحرام برخلاف همیشه برای «بن سلمان» دعا نکرد؟
جمعه 11 آبان 1397 - 22:42

کسی که می خواهد بفهمد در اندیشه رهبران سیاسی سعودی چه می گذرد باید به خطبه های نماز جمعه این کشور گوش فرا دهد، همانطور که در رویدادهای مصر، یمن، سوریه و ... این موضوع به وقوع پیوست و ائمه حرم رویکردهای رهبرانشان را بازگو نمودند.

العالم عربستان سعودی

رای الیوم -- شیخ عبد الرحمن السدیس تا مدتی قبل در مسجدالحرام برای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دعا می خواند، او را می ستود و جوانی نوگرا می نامید.

پس از آن شیخ ماهر المعیقلی برای بن سلمان آرزوی موفقیت نمود.

اما امروز شیخ فیصل غزاوی مانند همیشه برای ولیعهد دعا نکرد و فقط برای پادشاه دعا کرد و گفت که خدایا ولی‌امر ما را موفق گردان به آنچه دوست داری و به آن رضایت داری و در ناصیه اش نیکوکاری و تقوی را قرار بده.

سوال این است که آیا سعودی از خون خاشقچی خود را مبری می نماید و ولیعهد که حاکم اصلی عربستان می باشد را سرنگون می نماید؟

آیا بازگشت شاهزاده احمد بن عبد العزیز به عربستان سعودی،  نشانه این سناریوی جنجالی می باشد؟

آیا آمریکا و غرب با این موضوع موافقت کرده اند پس از آنکه کاسه صبر جهان از سیاست آهن و آتش بن سلمان لبریز شده است؟

دکتر حسن نافعه استاد علوم سیاسی می گوید که بن سلمان نمی تواند خود را از خون خاشقچی مبری نماید، وقت کشی فقط سبب افزایش هزینه های سیاسی می شود و ترامپ را به تنها کسی تبدیل می نماید که زمام امور عربستان سعودی را به نفع آمریکا و با حذف بن سلمان خواهد داشت.

شیخ غزاوی نه تنها برای بن سلمان دعا نخواند، حدیثی از رسول اکرم خواند که به نحوی کنایه به ولیعهد جوان است، این حدیث به شرح زیر است:

ﺳﺎﻟﻬﺎﯾﯽ ﻓﺮﯾﺒﮕﺮ ﻭ ﮔﻮﻝ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻓﺮﺍ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﮕﻮ ﺗﮑﺬﯾﺐ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ. ﺧﺎﺋﻦ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺷﺨﺺ ﺍﻣﺎﻧﺘﺪﺍﺭ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﯿﻦ ﻭ ﺩﺭﺳﺘﮑﺎﺭ ، ﺧﯿﺎﻧﺘﮑﺎﺭ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ  “ﺭﻭﯾﺒﻀﻪ ” ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺳﺨﻦ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ. ﺍﺯ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭ ﺍﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺳﺆﺍﻝ ﺷﺪ: ” ﺭﻭﯾﺒﻀﻪ ” ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ؟ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ  صلی الله علیه وسلم ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭘﺴﺖ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﯾﻞ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .

پربیننده ترین خبرها