سومین روز ناآرامی ها در فرانسه/ معترضان دسترسی به سه انبار سوخت را مسدود کردند

سومین روز ناآرامی ها در فرانسه/ معترضان دسترسی به سه انبار سوخت را مسدود کردند
دوشنبه 28 آبان 1397 - 14:57

در حالی که اعتراضات به افزایش بهای سوخت در فرانسه روز دوشنبه نیز برای سومین روز متوالی ادامه داشته است، سخنگوی شرکت نفت وگازفرانسه، توتال، از اقدام معترضان در جلوگیری از دسترسی به سه انبار سوخت این شرکت خبر داد.

العالم- اروپا 

 روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، سخنگوی این شرکت فرانسوی گفت: دو مخزن سوخت یکی در «ورن Vern» نزدیک شهر «رن» واقع در شمال غرب فرانسه و مرکز ایالت بروتاین فرانسه و دیگری در «فو سور مِر» در جنوب توسط شرکت توتال اداره می شود.
سومین مخزن سوخت که توتال اداره آن را برعهده ندارد اما مالکیت بخشی از آن را در اختیار دارد، در «لار روشل» واقع شده است.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، شمار زخمی شدگان اعتراضات به افزایش قیمت سوخت به بیش از 400 نفر رسیده و وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که از 300 معترض بازجویی شده و 157 نفر آنها بازداشت شده اند. 
معترضان که به «جلیقه زردها» شهرت یافته اند اقدام به بستن جاده ها در سراسر فرانسه کرده اند. 
به نظر می رسد که حمایت گسترده ای از اعتراضات وجود دارد. تقریبا سه چهارم پاسخ دهندگان به نظرسنجی موسسه «الب» نیز از جلیقه زردها حمایت کردند و 70 درصد از دولت خواستند در افزایش مالیات سوخت تجدیدنظر کند.
به گزارش ایرنا، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه سال گذشته میلادی با وعده احیای اقتصاد فرانسه روی کار آمد و چنین استدلال کرد که افزایش قیمت ها برای فاصله گرفتن مردم از سوخت های فسیلی الزامی است. 
دولت مکرون در سال جاری در راستای کمپینی برای استفاده از خودروها و سوخت های پاکیزه تر، مالیات هر لیتر بر گازوئیل را 7.6 سنت و بنزین را 3.9 سنت افزایش داد.
دولت مکرون همچنین تصمیم دارد اول ژانویه 2019 (یازدهم دی ماه) بهای گازوئیل و بنزین را باز هم افزایش دهد. 
وی پیشتر بهای جهانی نفت را عامل سه چهارم از افزایش قیمت ها در کشورش برشمرد. 
وی همچنین تاکید کرد که برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی تجدیدپذیر، اعمال مالیات بیشتر بر سوخت های فسیلی لازم الاجراست.

 

پربیننده ترین خبرها