مخالف سوري: آمريكا در حال جنگ با سوريه است

مخالف سوري: آمريكا در حال جنگ با سوريه است
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 23:09

دمشق (العالم) - عضو شوراي مركزي كميته هماهنگي ملي سوريه (مخالف) گفت: آمريكا با حمايت از گروه هاي مسلح در سوريه و تجهیز آنها به انواع سلاح، در جنگ منطقه اي عليه سوريه مشاركت دارد.

"صفوان عكاش" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: آمريكا با جانبداري از گروه هاي مسلح ، مشاركت خود را در جنگ عليه سوريه اعلام کرده و يكي از طرف هاي سياسي در اين جنگ است.

عكاش ادامه داد: مشكل بزرگي كه در سوريه براي ما به وجود آمده ضعف عوامل داخلي است، زيرا اوضاع داخلي در سوريه به نفع طرف هاي منطقه اي و بين المللي پيش مي رود.

اين مخالف سوري افزود: بحران در سوريه بيش از آن كه اعتراض مردمي براي دموكراسي باشد، جنگ منطقه اي است كه عناصري از كشورهاي مختلف در آن شركت دارند.

وي تاكيد كرد: جنگ منطقه اي كه هم اكنون در سوريه جريان دارد، به نفع مردم و اين كشور نيست.

عکاش اظهار داشت: دخالت صهيونيست ها در حوادث و رويدادهاي كنوني سوريه امري آشكار است و نياز به دليل و اثبات ندارد.
وي گفت: رژيم صهيونيستي دخالت مستقيم امنيتي و نظامي در سوريه دارد و مشاهده سلاح هاي توقيف شده از گروه هاي مسلح كه روي آن به زبان عبري نوشته شده، گوياي اين مساله است.

این مخالف سوري با اشار به اشتراك منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي اظهار داشت: دخالت آمريكا در بحران سوريه، به نفع واشنگتن و تل آويو بوده و هيچ نفعي براي مردم سوريه ندارد.

صفوان عكاش افزود: بيگانگان با درنظر گرفتن منافع خود در امور سوريه دخالت مي كنند، و اين دخالت ها به ضرر منافع مردم سوريه است.

وي گفت: منفعت مردم سوريه در اين است كه جنگ متوقف شود و همه طرف هاي سوري براي دستيابي به راه حل سياسي پاي ميز مذاكره حاضر شوند.

17:41

پربیننده ترین خبرها