شکایت 16سازمان حقوقی به سازمان ملل علیه آل خلیفه

شکایت 16سازمان حقوقی به سازمان ملل علیه آل خلیفه
يکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 11:26

16 سازمان حقوقی، با ارسال شکایتی به سازمان ملل متحد، پی گیری جنایت رژیم آل خلیفه در به شهادت رساندن "عبدالعزیز العبار" شهروند معترض بحرینی و خودداری از تحویل پیکر وی به خانواده اش را خواستار شدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، 16 سازمان حقوقی بحرینی و غیر بحرینی با ارسال شکایتی به "کریستف هینز" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و مسؤول اعدام های بدون محاکمه یا اعدام اجباری، از وی خواستند براساس اختیارات قانونی خود، تدابیر ویژه ای برای رسیدگی به جنایتگری آل خلیفه در خصوص العبار اتخاذ کند.
دراین شکایت خطاب به هینز آمده است: از دولت بحرین بخواهید تحقیقات مستقلی درباره این حادثه انجام دهد و جنایتکاران را بر اساس قانون، محاکمه و مجازات کند.
آنها هم چنین از وی خواستند برای بررسی دست داشتن رژیم آل خلیفه در کشتار افزون بر 120 شهروند بحرینی، هرچه زودتر به این کشور سفر کند.
این سازمانها افزودند: استفاده بی رویه افسران پلیس و نیروهای امنیتی از قدرت، موجب نقض حق حیات شده که بر اساس ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ششم توافقنامه بین المللی حقوق مدنی و سیاسی از مهم ترین و اساسی ترین حقوق بشر به شمار می رود.
لازم به ذکر است توسل بیش از حد نیروهای امنیتی به خشونت موجب کشته شدن بیش از 120 شهروند بحرینی شده که برخی شهروندان نیز بر اساس گزارش شریف بسیونی، رییس کمیته حقیقت یاب بحرین، زیر شکنجه جان خود را از دست داده اند.
این سازمانهای حقوقی تاکید کردند: رژیم بحرین برای مجازات عاملان کشتار مردم هیچ اقدام مناسبی اتخاذ نکرده و در خصوص عاملان به شهادت رساندن عبدالعزیزالعبار نیز از اجرای قانون فرار می کند.
این سازمان ها خاطرنشان کردند، نهادهای دولتی مسؤول در بحرین مانند مؤسسه ملی حقوق بشر و دبیر خانه دادخواهی ها و دادستانی کل و کمیته حقوق بشر پارلمانی به وظیفه خود در این زمینه عمل نمی کنند.
گفتنی است دیده بان حقوق بشربحرین ، انجمن حقوق بشر بحرین، جمعیت حقوق بشر بحرین، مرکز پژوهش های حقوق بشر امان پایتخت اردن، انجمن خلیج فارس موسسات جوامع مدنی در کویت، مرکز حقوق بشر لولوه، سازمان حقوق بشرسلامی بحرین، جمعیت حقوق بشر اردن، کمیته بین المللی حقوق بشر در پاکستان، شورای وحدت عربی و همکاری بین المللی در واشنگتن، سازمان جهانی حقوق بشر در واشنگتن، سازمان بین المللی توسعه و حقوق بشر در مصر، سازمان بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ جهانی در لندن، مرکز بازپروری قربانیان شکنجه الخیام  در لبنان، شبکه امنیتی دفاع از حقوق بشر، مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادیها در مصر از جمله نهادهایی هستند که این شکایت نامه را امضا کرده اند.
عبدالعزیر العبار در 23 فوریه 2014 در جریان تیراندازی نیروهای آل خلیفه به طرف شرکت کنندگان در یک مجلس عزاداری در منطقه "سار"، از ناحیه سر مجروح شد، و پس از گذشت حدود 50 روز بیهوشی و کما، در تاریخ 18 آوریل 2014  در بیمارستان به شهادت رسید. رژیم آل خلیفه ازآن زمان تاکنون از تحویل پیکر این شهید به خانواده اش خودداری کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها