بیانات رهبری آرمانهای امت اسلامی است

بیانات رهبری آرمانهای امت اسلامی است
يکشنبه 10 مهر 1390 - 16:56

معاون رييس کنگره احزاب عربي تاکيد کرد، بيانات مقام معظم رهبري در پنجمين کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين را جامع و بيانگر آرمان هاي امت اسلامي دانست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "حسن عزالدين" در پنجمين کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين تاکید کرد: لازم است با تمام وجود به اصول و مباني که آيت الله خامنه اي در سخنانشان تبيين کردند پايبند بود، و رياست کنفرانس بايد  اين سخنراني تاريخي و راهبردي را  سندي سياسي - جهادي و نقشه راه آينده براي کنفرانس ها قرار دهد.

عزالدین تاکيد کرد: فلسطين مساله محوري امت اسلامي و نماد جامع براي انقلاب ها، سازمان ها، گروه هاي سياسي و ملت ها است؛ ونخستین هدف ماباید فراهم نمودن امکانات و تلاش ها براي آزاد سازي سرزمين هاي اشغالي و مقدس باشد.

حسن عزالدین اظهار داشت: سازمانها، جنبش ها، احزاب و گروه هاي سياسي مشروعيت شان را از مساله فلسطين گرفته اند و اگر از آن چشم پوشي کنند مشروعيت شان را از دست مي دهند. بنابراين، مساله فلسطين معيار انقلاب ها و جنبش هاي مردمي است.

وي گفت: پيروزي انقلاب هاي عربي با پشتيباني مردم و مقاومت معادله جديدي را شکل داد که محور اصلي آن مقاومت همه جانبه با مشارکت مردمي است.

عزالدين در پايان از جمهوري اسلامي ايران به دلیل ميزباني پنجمين کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين تقدير کرد و گفت، اين امر نشان مي دهد که مساله فلسطين در وجدان مردم ايران ريشه دوانده است؛ این مسأله همچنین بيانگر تدبير و شجاعت رهبران سياسي و ديني این کشور است که هميشه از مسائل مربوط به امت اسلامي حمايت مي کنند.



پربیننده ترین خبرها