به دنبال قطع کمک200ميليون دلاري صورت گرفت؛

انتقاد شديد تشکيلات خودگردان از آمريکا

انتقاد شديد تشکيلات خودگردان از آمريکا
دوشنبه 11 مهر 1390 - 09:37

رام الله (العالم)- مقامات فلسطيني با انتقاد شديد از تصميم کنگره آمريکا مبني بر قطع کمک هاي مالي به تشکيلات خودگردان ، اين تصميم را اقدامي تحريک آميز سياسي توصيف کردند.

به گزارش دوشنبه شبکه خبري العالم، سه کميته کنگره آمريکا در راستاي مجازات تشکيلات خودگردان در زمينه اقدام براي به رسميت شناخته شدن در سازمان ملل، کمک‌هاي مالي به اين تشکيلات را قطع کردند.

روزنامه انگليسي اينديپندنت شنبه (9مهرماه) گزارش داد: کنگره آمريکا نزديک به 200 ميليون دلار از کمک‌هاي مالي به فلسطيني‌ها را مسدود کرده است.

اين کمک‌ها به منظور اختصاص يافتن به پروژه‌هاي مربوط به کمک‌هاي غذايي، بهداشتي و ديگر پروژه‌ها قرار بود به تشکيلات خودگردان فلسطين منتقل شود.

اين پول ها که در قالب کمک توسط آژانس توسعه آمريکا به دست تشکيلات خودگردان مي رسيد به بودجه تشکيلات واريز نمي شد.

"حسن أبو لبدة" وزير اقتصاد دولت انتصابي فلسطين در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اين رفتار آمريکا يک اقدام تحريک آميز سياسي است و کنگره از اين طريق مي خواهد اين پيام را ارسال کند که فقط به رژيم اشغالگر صهيونيستي و دولت هايي که با اين رژيم ارتباط دارند؛ وفادار است .

واشنگتن که گاهي اوقات منافع رژيم صهيونيستي را بيش از منافع خود مراعات مي کند ، مذاکرات را راهي مي داند تا بتواند خود را به عنوان ميانجي براي پايان درگيري هاي خاورميانه نشان دهد و باقيمانده حقوق فلسطينيان را نيز پايمال کند .
 
"هاني المصري" مدير مرکز اطلاع رساني "البدائل " در گفت و گو با العالم اظهار داشت: دولت آمريکا معتقد است اگر تشکيلات خودگردان به عضويت کامل سازمان ملل در بيايد ، از سرگيري مذاکرات که واشنگتن بر اساس شرايط رژيم صهيونيستي بر آن  تمرکز کرده است؛ مختل خواهد شد.

وي تاکيد کرد: ادامه مذاکرات بدون نتيجه ممکن است سرپوشي براي اقدامات رژيم صهيونيستي براي اشغال سرزمين هاي فلسطيني باشد.

"عادل عماره" نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطين نيز در گفت و گو با العالم اظهارداشت: اين تصميم آمريکا فرصت استثنايي براي مردم فلسطين ايجاد مي کند زيرا اگر تشکيلات خودگردان بخواهد با تصميمات آمريکا مقابله کند بايد به جاي واشنگتن به مردم فلسطين و کشورهاي اسلامي تکيه کند.
 
بر اساس نظر ناظران گزينه پايداري و مقاوت در برابر فشارها در اين مرحله سودمندتر از ديگر گزينه هاست.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها