تشکیلات خودگردان نگران قطع کمکهای آمریکا

تشکیلات خودگردان  نگران قطع کمکهای آمریکا
دوشنبه 11 مهر 1390 - 15:00

تصميم کنگره آمريکا براي قطع کمک هاي مالي به تشکيلات خودگردان مسئولان اين تشکيلات را نگران کرده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، براساس قطعنامه کنگره آمریکا، کمک هاي این کشور به تشکيلات خودگردان به ميزان 200 ميليون دلار در سال متوقف مي شود، و اين کمک ها از طريق آژانس توسعه آمريکا در اختيار این تشکيلات قرار مي گيرد.

"حسن ابولبده" وزير اقتصاد دولت انتصابی تشکیلات خودگردان در رام الله، در گفت وگو با شبکه خبري العالم، اين اقدام را به منزله شيطنت سياسي ارزيابي کرد و گفت: کنگره آمريکا تلاش مي کند سرسپردگي مطلق خود به رژيم صهيونيستي را به اثبات برساند.

"هاني المصري" مدير مرکز رسانه اي "البدائل" در باره این موضوع به شبکه العالم، گفت: امريکا بر اين باور است که دستیابی تشکيلات خودگردان به عضويت کامل سازمان ملل، مانع از سرگيري گفتگوهاي سازش خواهد شد، مذاکراتی که آمريکا بر از سرگيري آنها براساس شروط اسرائيلي ها تأکيد دارد.

وي افزود: ادامه گفتگوها بدون دستيابي به نتيجه مي تواند پوششي براي اقدامات رژيم صهيونيستي در زمينه تثبيت و تحکيم اشغال هر چه بيشتر سرزمين هاي فلسطيني باشد.

" عادل عماره " نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني در گفتگو با العالم ، تأکيد کرد: اين تصميم امريکا به منزله يک فرصت طلايي براي ملت فلسطين به شمار مي آيد، زيرا در صورتي که تشکيلات خودگردان اراده اي براي به چالش طلبيدن تصميمات امريکا دارد، بايد از نظام هاي حاکم بر کشورهاي عربي بخواهد به جاي امريکا به این تشکيلات کمک کنند.

ناظران بر اين باورند در مرحله کنوني گزينه مقاومت و پايداري در مقابل فشارها مؤثرتر خواهد بود.



پربیننده ترین خبرها