اسراييل راههاي منتهي به قدس رامسدود کرد

اسراييل راههاي منتهي به قدس رامسدود کرد
شنبه 16 مهر 1390 - 12:51

قدس اشغالي (العالم)- رژيم صهيونيستي به مناسبت اعياد يهوديان همه گذرگاه ها و راه هاي منتهي به کرانه باختري و قدس اشغالي را مسدود کرد و از ورود بسياري از نمازگزاران فلسطيني به صحن مسجد الاقصي براي اداي نماز جمعه جلوگيري کرد.

علاوه بر کرانه باختري و شهر قدس مناطق مرزي لبنان، سوريه ، مصر و نوارغزه شاهد اقدامات شديد امنيتي رژيم صهيونيستي بود.

رژيم صهيونيستي دهها مانع نيز در خيابانهاي مختلف ، شهرک هاي واقع در قدس و پيرامون مسجدالاقصي ايجاد کرده است. 

"خالد ابوعرفه" وزيراسبق امور قدس درمصاحبه با خبرنگار العالم درقدس اشغالي گفت: ما شاهد اقدامات تحريک آميز رژيم اسراييل درگذرگاه هاي شهر قدس و مرزهاي سوريه ،لبنان و رفح هستیم .

ابوعرفه افزود: رژيم صهيونيستي مي خواهد خود را به عنوان قرباني به همه جهان معرفي کند و جهان عرب و اسلام را تروريست و جنگ طلب نشان دهد.
 
وي تاکيد کرد: اجراي اين سياست ها از سوي رژيم اشغالگر بيانگر دستپاچگي اين رژيم است و اينکه اين رژيم در شرايط ضعف قرار دارد و وارد مرحله خطرناکي شده است .

بستن مسجد الاقصي با بستن حرم ابراهيمي شريف در الخليل تفاوت چنداني ندارد زيرا مسجدالاقصي در برابر نمازگزاراني که در صدد ورود به مسجد بودند بسته شد و نيروهاي اشغالگر مانع از ورود نمازگزاران شدند به طوری که نمازگزاران در خيابان ها و کوچه هاي نزديک به ديوار مسجد الاقصي نماز خود را به جاي آوردند  .

برخي شهروندان بيت المقدس در مصاحبه با خبرنگار العالم تاکيد کردند که قدس در وضعيت بسيار حزن آوري قرار دارد و از همه جوانان خواستند براي نماز به مسجد الاقصي بيايند.
 
يکي ديگر از شهروندان بيت المقدس گفت: ما اعتراضي به اعياد مذهبي آنها نداريم و اعتراض ما به خاطر ممنوعيت از ورود به مسجد الاقصي است درحالي که اين حق شرعي همه مسلمانان است که اين روزها نماز خود را در آنجا به جاي آورند .

رژيم اشغالگر در پرتو تغييرات منطقه و بيداري اسلامي در حالتي از عزلت و هراس به سر مي برد و نيروهاي امنيتي خود را در حالت آماده باش قرار داده است. 

مقامات رژيم صهيونيستي در کمتر از ده روز و در مقايسه با سال هاي گذشته و با سوء استفاده ازمشغول بودن کشورهاي منطقه به مسايل داخلي خود ،مسجد الاقصاي مبارک را بارها بسته اند. 

پربیننده ترین خبرها