ملت فلسطين آزادي وحاکميت خود را معامله نمي کند؛

واکنش جنبش فتح به قطع کمکهاي آمريکا

واکنش جنبش فتح به قطع کمکهاي آمريکا
سه شنبه 19 مهر 1390 - 14:13

رام الله (العالم)- عضو کميته مرکزي جنبش فتح درگفتگو با العالم در واکنش به قطع کمک هاي مالي آمريکا به تشکيلات خودگردان به علت مراجعه به سازمان ملل متحد براي تشکيل کشور فلسطين گفت: ملت فلسطين آزادي و حاکميت خود را با کمک هاي مالي معامله نمي کند.

"محمود العالول" روز سه شنبه اظهار داشت: موضع ما دراين زمينه مشخص است و ما براين مساله تاکيد داريم که ملت فلسطين به هيچ وجه حاضر نخواهد شد که آزادي و حاکميت خود را معامله کند.

وي با بيان اين که ملت فلسطين هرگز تحت تاثير اين گونه اقدامات تحريک آميز آمريکا قرار نخواهد گرفت ، تاکيد کرد: ما براي تامين منبع مالي جايگزين تلاش مي کنيم و درصورتي که چنين منبعي را پيدا نکنيم ، باز هم حاضر نخواهيم شد که از آزادي، کرامت و حاکميت خود کوتاه بياييم .

عضو کميته مرکزي جنبش فتح گفت: رييس جمهوري آمريکا و دولت اين کشور به طور يکجانبه و کاملا" حامي سياست هاي اسراييل هستند.

العالول اظهار داشت: ما امروزه با دولتي ضعيف درآمريکا روبرو هستيم که از مواضع و اصول خود در رابطه با طرح تشکيل کشور مستقل فلسطين عقب نشيني کرده است.

وي با بيان اين که آمريکا ديگر ناظري مناسب در زمينه روند سازش در خاورميانه به شمار نمي رود؛ افزود: آمريکا طرفدار بي چون و چراي رژيم اسراييل است و اين مساله با همه اصول مرتبط با دموکراسي و حقوق بشر مغايرت دارد.

العالول گفت: اقدام تشکيلات خودگردان فلسطين درمراجعه به سازمان ملل متحد، اقدامي يکجانبه نيست بلکه ناشي از شکست همه تلاش هاي قبلي بوده و درخواست فلسطيني ها براي به رسميت شناختن کشور فلسطين در سازمان ملل، با آنچه اساسا" آمريکا آن را مطرح کرده است ، مغايرت دارد.

وي اظهار داشت: عوامل تاثيرگذار اسراييلي بر سياست آمريکا از طريق کنگره و لابي صهيونيستي به تغيير مواضع دولت آمريکا در قبال مراجعه تشکيلات خودگردان فلسطين به سازمان ملل منجر شده است.

عضو کميته مرکزي جنبش فتح ادامه داد: دولت آمريکا به خوبي مي داند که معادله مذاکرات و رسيدن به هدف تشکيل کشور از طريق مذاکره ، به هيچ وجه امکان پذير نيست زيرا دولت آمريکا نيز بارها تلاش کرده است تا از طريق مذاکرات به اين مهم دست پيدا کند اما نتوانسته است بر سياست رژيم اسراييل به ويژه در زمينه توقف شهرک سازي حتي براي يک برهه زماني محدود تاثير بگذارد.

وي افزود: اين دولت آمريکا بود که اعلام مي کرد شهرک سازي به هيچ وجه با صلح متناسب نيست و بدين ترتيب مذاکرات با کابينه رژيم اسراييل و باوجود ادامه شهرک سازي ، قطعا" به نتيجه نخواهد رسيد.

پربیننده ترین خبرها