رسوایی جنسی سفیر پیشنهادی اوباما در عراق

رسوایی جنسی سفیر پیشنهادی اوباما در عراق
شنبه 20 خرداد 1391 - 12:55

کنگره آمريکا پس از افشاي رسوايي جنسي و اطلاعاتي ديپلماتي که رييس جمهوري آمريکا او را بعنوان سفير در عراق پيشنهاد کرده بود، اعلام کرد که در تعيين صلاحيت اين ديپلمات بازنگري مي کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "برت مک گورک" عضو سابق دولت "جرج بوش" رییس جمهور سابق آمریکا، به دلیل افشای ای میل هایش به خبرنگار زن روزنامه "وال استریت ژورنال" در سال 2008 در عراق، اعتماد کنگره را از دست داد. مک گورک در این ای میل ها در مقابل دادن اطلاعات سری، خواستار ارتباط با این روزنامه نگار شده بود.

نسخه ای از ای میل های این دیپلمات که در آن به مسائل جنسی اشاره شده، هفته قبل به نمایندگان کنگره تحویل داده شد.  این روزنامه نگار زن اکنون با این دیپلمات ازدواج کرده است.

شماری از نمایندگان کنگره به شدت از این موضوع ابراز تأسف کرده اند .. در این میان "جیمز اینهوف" عضو کمیسیون روابط خارجی قرار ملاقات خود را با مک گورک لغو کرد.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از هرگونه اظهار نظر در خصوص ای میل های "مک گورک" و زن خبرنگار خودداری کرده است.

با این حال نولاند گفت: مک گورک کارشناس امور عراق است که ویژگی های بسیار خوبی را برای خدمت بعنوان سفیر دارد؛ از سنا می خواهیم برای تأیید صلاحیت او به سرعت وارد عمل شود.

مک کورگ همچنان مشاور "جیمز جفری" سفیر آمریکا در بغداد است، و در صورت تأیید صلاحیت جایگزین وی خواهد شد.

برخی ایمیلهای وی که در سال 2008 برای "گینا چون" خبرنگار وال استریت ژورنال فرستاده شده بود، از سوی برخی خبرگزاریها منتشر شده است.

مک گورک قول داده است اگر به عنوان سفیر آمریکا در عراق منصوب شود هفته ای یکبار به منطقه کردستان سفر کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها