انحراف اعراب از اهداف سازمان کنفرانس اسلامی

انحراف اعراب از اهداف سازمان کنفرانس اسلامی
جمعه 27 مرداد 1391 - 18:33

العالم، بيروت - يکي از سران جبهه ملي براي آزادسازي فلسطين از بي توجهي اعراب در اجلاس مکه به قضيه فلسطين انتقاد کرد و آن را نشانه انحراف از اهداف سازمان کنفرانس اسلامي دانست.

"رامز مصطفي" روز جمعه به شبکه العالم گفت: امام خميني (ره) قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران به قضيه فلسطين توجه داشت، و پس از پيروزي انقلاب اسلامی با صدور فرمان اخراج سفیر رژیم صهیونیستی، سفارت اين رژيم را به سفارت فلسطين تغيير داد، و امروز را روز قدس ناميد.

اين عضو ارشد جبهه ملي آزادي فلسطين از اجلاس مكه به دليل بی توجهی به قضيه قدس و پرداختن به قضاياي جانبي انتقاد كرد و آن را انحراف از اهداف سازمان همكاري اسلامي دانست.

رامز مصطفی، راهپیمایی روز جهانی قدس را ثمره اقدام امام خمینی (ره) دانست که در مركز بيش از 50 كشور عربي و اسلامي و ساير كشورهاي دنيا برگزار شده است، و  مردم براي اعلام همبستگي با فلسطيني ها به خيابان ها آمدند .

مصطفی خاطر نشان كرد كه بسياري از سران كشورهاي عربي و اسلامي تلاش كردند اینگونه وانمود کنند که قضيه فلسطين فقط به خود مردم این سرزمین مربوط است، اما امام خميني (ره) آن را دوباره به عنوان قضيه اصلي تمام امت اسلامي مطرح كرد.

رامز مصطفي با بيان اينكه يك جریان سياسي رسمي به طور جدي از سوي آمريكا، هم پيمانان عرب، مسلمان، اروپايي و اسرائيلي براي ناديده گرفتن قضيه فلسطين شكل گرفته، گفت: پيام روز قدس اين است كه قضيه فلسطين بايد تعيين كننده جهت گيري ها و دستور كار تمام حركت ها و جنبش هاي منطقه باشد.

وي تاكيد كرد كه هدف اساسي آمريكا و رژیم صهیونیستی منحرف كردن رويدادهاي منطقه به نفع خودشان است تا بدين ترتيب امنيت رژیم صهیونیستی و تامين منابع انرژي از داخل منطقه را براي خود تضمين كنند.

رهبر جبهه ملي براي آزادسازي فلسطين، از تعرض نيروهاي امنيتي تونس به تظاهركنندگان روز جهاني قدس انتقاد كرد و گفت: امروز، قدس در معرض بزرگ ترين چالش ها قرار دارد، زيرا رژیم اشغالگر و شهرك نشينان سعي دارند همه نشانه هاي تاريخي و جغرافیایی آن را نابود کنند، از اين رو مي بايست رویکرد  تمام منازعات بر اين اساس باشد.

17-14:35



پربیننده ترین خبرها