حقوقدان بحرینی:

سرکوب و شکنجه تظاهرکنندگان بحرینی ادامه دارد

سرکوب و شکنجه تظاهرکنندگان بحرینی ادامه دارد
چهارشنبه 8 آذر 1391 - 13:13

منامه (العالم)- فعال حقوقي بحريني از ادامه سركوب هاي برنامه ريزي شده مقامات بحريني ضد تظاهركنندگان مسالمت آميز، شكنجه، بازداشت و آزادي برخي از بازداشت شدگان پس از شكنجه هاي خشونت آميز خبر داد.

"حسين جواد" دبيركل سازمان اروپايي بحريني حقوق بشر روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، ادعاهاي مقامات بحريني را مبني بر به پا كردن آشوب و اقدامات خرابكارانه از سوي تظاهركنندگان پس از مراسم عاشورا، تكذيب و تاكيد كرد: برخي ناظران حقوقي كه در تظاهراتهاي روز دوشنبه (6آذر ماه) حضور داشتند تاكيد كردند كه تظاهركنندگان مسالمت جو هيچ اقدام خارج از عرفي انجام نداده اند.
جواد افزود: در اين واقعه پس از سركوب خشونت آميز تظاهركنندگان توسط نيروهاي امنيتي و گارد ملي ؛ درگيري هايي با تظاهركنندگان به وجود آمد.
فعال حقوقي بحريني به نقل از شاهدان عيني خاطرنشان كرد كه دهها نفر از فعالان از جمله احمد الصفار كه هم اكنون در بيمارستان سلمان بستري است، در درگيريي نيروهاي امنيتي با تظاهركنندگان مجروح شدند.
وي با اشاره به اقدام افراطي مقامات بحرين در زمينه جلوگيري از آزادي بيان گفت: يك بار در يكي از تظاهراتهاي مسالمت آميز شاهد شدت خشونت ضد تظاهر كنندگان بودم اما پس از آن وزارت كشور بيانيه صادر و اعلام كرد كه گروهي غير قانوني به نيروهاي امنيتي حمله كرده بودند در حالي كه اين راهپيمايي قانوني و داراي مجوز بود و خودم نيز از سوي يكي از سازمانهاي حقوق بشر به عنوان ناظر در آن حضور داشتم.
اين فعال حقوقي افزود: مقامات بحرين روز به روز قوانين جديدي مانند قانون به ظاهر ضد تروريسم صادر مي كنند كه هدف از آن اجراي كامل قانون مجازات و ناديده انگاشتن توصيه هاي كميته حقيقت ياب شريف بسيوني به دور از قوانين بين المللي و قانون اساسي بحرين است. قوانيني كه  ضامن حق برگزاري تظاهرات براي شهروندان است.
جواد با اشاره به اعزام هيات حقوقي وابسته به سازمان ملل متحد به بحرين در ماه آتي گفت: هيات هاي بين المللي بايد علاوه بر تضمين ورود خبرنگاران به بحرين ورود ديگر هياتها از سازمانهاي بين المللي را تضمين كنند.
فعال حقوقي بحريني در خصوص ممانعت مقامات بحرين از ورود هيات هاي بين المللي افزود: به عنوان مثال خبرنگار آلماني كه به دليل همراه داشتن گزارش سازمانهاي عفو بين المللي كه از گزارش بسيوني تهيه شده بود، هفته گذشته از ورود به بحرين منع شد.
وي هم چنين خواستار ورود سازمان هاي حقوقي براي مستند كردن تجاوزگري هاي رژيم بحرين و جلوگيري از بازخواست و تهديد فعالان حقوق بشري شد كه با اين سازمانها ديدار داشته اند.
9/27- 13:41- tok
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها