20 درصد از جمعیت جهان در معرض ابتلا به گونه‌های شدید کووید-19 قرار دارند

20 درصد از جمعیت جهان در معرض ابتلا به گونه‌های شدید کووید-19 قرار دارند
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 10:29

بر اساس یک پژوهش، از هر 5 نفر در جهان ممکن است 1 نفر به گونه‌های شدید و خطرناک بیماری کووید-19 مبتلا شود.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج یک پژوهش جدید، حدود 1.7 میلیارد نفر (بیش از یک پنجم جمعیت جهان) به دلیل عوامل زمینه ای نظیر اضافه وزن و بیماری‌های قلبی، در معرض ابتلا به انواع شدید بیماری کووید-19 هستند.

ویروس کرونای جدید که تا کنون در نخستین از موج شیوع خود بیش از 420 هزار نفر را در جهان به کام مرگ کشانده است، بر افرادی که به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند تأثیری شدیدتر دارد.

تیمی از پژوهشگران مرکز بهداشت لندن و داروهای استوایی با بررسی مجموعه بزرگی از داده های بیماران در مناطق مختلف جهان دریافتند از هر 5 فرد، دست کم 1 نفر به نوعی از بیماری مبتلا است که احتمال ابتلا به گونه شدید کووید-19 را نیز افزایش می دهد.

گرچه به گفته پژوهشگران تمامی این افراد به گونه‌های سخت و شدید کووید-19 مبتلا نخواهند شد، حدود 4 درصد از جمعیت جهان (حدود 350 میلیون نفر) احتمالاً برای درمان کووید-19 به مراقبت های بیمارستانی محتاج خواهند بود.

همچنین بر اساس این پژوهش، افراد مسن بیشتر در معرض ابتلا به گونه‌های شدید کووید-19 قرار دارند. کمتر از 5 درصد از جمعیت زیر 20 سال جهان به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، اما دو سوم از جمعیت بالای 70 سال جهان با این بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها