هراس دشمن و وحدت گروه های فلسطینی در "الرکن الشدید"

هراس دشمن و وحدت گروه های فلسطینی در
پنج‌شنبه 11 دی 1399 - 15:39

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند که رزمایش مشترک گروه های فلسطینی با عنوان "الرکن الشدید" رژیم صهونیستی را در مقابل چالش جدیدی قرار داده و ثابت کرده است که گزینه مقابله در مقایسه با گزینه های دیگر کارایی بیشتری دارد.

العالم - نظرکده

فعالان سیاسی فلسطینی معتقدند که رزمایش الرکن الشدید در شرایطی که رژیم های سازشکار گوی سبقت را در سازش با رژیم صهیونیستی از یکدیگر می ربایند تا با حمایت آمریکا و تأیید رژیم صهیونیستی حکومت و تاج و تخت خود حفظ کنند، پیام های سیاسی و میدانی بسیاری را در متن خود دارد.

کارشناسان سیاسی فلسطینی معتقدند این رزمایش، رویدادی مهم و پاسخ میدانی مستقیم به رژیم اشغالگر است. و به این رژیم نشان می دهد که غزه به رغم محاصره و گرسنگی و فقر و شیوع کورونا همچنان با قدرت در مقابل این رژیم ایستاده است.

این کارشناسان معتقدند که این رزمایش نشان داده است که مقاومت تنها گزینه وحدت آفرین و پاسخی طبیعی به هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی برای تجاوزت خود به غزه است.

کرشناسان معتقدند که غزه با این رزمایش ثابت می کند که می تواند از امنیت و سرنوشت ملت دفاع کند و خط مقدم در دفاع از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و مناطق اشغال شده است ومی تواند بازدارندگی ایجاد کند.

به گفته کارشناسان این رزمایش نشان می دهد که جبهه داخلی "اسرائیل" در تیررس مقاومت است و از این به بعد دیگر فقط غزه میدان تیراندازی نخواهد بود.

پیام دیگر این رزمایش خطاب به ترامپ است تا دوباره فکر قلدری به سرش نزند و به رژیم های سازشکار عرب، چراغ سبز نشان ندهد. همچنین هشداری است برای سازشکاران عرب که با بستن پیمان امنیتی با رژیم اشغالگر فکر می کنند می توانند به لبنان و مقاومت فلسطین و ایران یا هر ملت آزاده دیگر حمله کنند.

کارشناسان هشدار می دهند که برخی گروه های رسانه ای برای سنگ اندازی در مسیر آشتی ملی فلسطین و ایجاد اختلافات داخلی و در نهایت دست شستن از آرمان فلسطین تلاش می کنند. این رزمایش پیام قدرتمندی است که نشان می دهد وحدت واقعی در میدان کارزار است.

این کارشناسان بر این عقیده اند که همه گروه های فلسطینی به رغم تفاوت های موجود در مرام و مسلک، با هدفی مشترک در رزمایش الرکن الشدید شرکت کرده اند و آن، مقابله با رژیم صهیونیستی است.

کارشناسان معتقدند که این رزمایش نخستین گام در مسیر تحولی عمیق و بنیادین است. وقتی که اتاق عملیاتی مشترک با حضور فرماندهان همه گروه ها، این رزمایش را فرماندهی می کنند و از تجربه های پیشین و کنونی خود درس می گیرند، و از همه انواع سلاح های دریایی و زمینی و هوایی استفاده می کنند، این بدان معناست که تجربه خاص فلسطین در مبارزه به مرحله پختگی رسیده است.

همه گروه های سیاسی دریافته اند که آنجا که صحبت از مواضع دولت و سازمان و هر اسم و عنوان دیگری می شود، اختلاف پیش می آید اما وقتی که صحبت از مقاومت است، همه با هم متحد می شوند.

به اعتقاد کارشناسان، غزه امروز امکانات و توانمندی های خود را ارتقا داده و خود را کاملا آماده کرده است مردم هم از آن حمایت می کنند. امروز غزه از نظر تسلیحات به خود متکی است و همه این را مدیون حاج قاسم سلیمانی است که توجه ویژه ای به مقاومت اسلامی غزه نشان داد و سعی کرد این منطقه را از حیث تسلیحات و آموزش نظامی و حمایت و پشتیبانی مدی و نظامی تقویت کند و به آنها گفت شما برای تقویت مؤلفه های قدرت، هیچ محدودیتی ندارید.

پربیننده ترین خبرها