مصر: بازسازی غزه به زودی آغاز می شود

مصر: بازسازی غزه به زودی آغاز می شود
شنبه 13 شهريور 1400 - 14:30

دفتر ریاست جمهوری مصر از آغاز عملیات بازسازی نوار غزه طی روزهای آینده خبر داد و گفت که در نشست سه‌جانبه مصر، اردن و فلسطین موضوع بازسازی باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری معا، «بسام راضی» سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر بدون اعلام زمان دقیق شروع عملیات بازسازی نوار غزه گفت که این عملیات به زودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت که در نشست سه‌جانبه مصر، اردن و فلسطین که در قاهره برگزار شد، مسئله بازسازی باریکه غزه، تثبیت آتش‌بس در منطقه و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

راضی همچنین عنوان کرد که در این نشست بار دیگر بر موضع ثابت مصر و اردن در حمایت از مسئله فلسطین، راهکار تشکیل دو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی و احقاق تمامی حقوق ملت فلسطین طبق قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید شد.

وی تصریح کرد: در این نشست همچنین از جامعه بین‌الملل خواسته شد تا چشم‌اندازی سیاسی را برای احیای روند مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در سایه روی کار آمدن دولتی جدید در آمریکا و اسرائیل ایجاد کند.

سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و بانک جهانی پیشتر در گزارشی، میزان خسارات وارده به غزه در جنگ ۱۲ روزه را ۳۸۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند.

به گزارش ایرنا، نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه، شمار شهدای حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به این باریکه در جنگ 12 روزه ۲۶۰ نفر بوده که اکثر آن‌ها کودک و زن بوده‌اند.

پربیننده ترین خبرها