جنگ غزه صادرات فقط یک کشور را به رژیم صهیونیستی کاهش داد

جنگ غزه صادرات فقط یک کشور را به رژیم صهیونیستی کاهش داد
جمعه 1 تير 1403 - 14:57

به‌رغم جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه، منابع آماری گزارش دادند که طی سال جاری میلادی صادرات برخی کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته است.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری انگلیسی "میدل ایست آی"، با وجود تجاوز ویران‌کننده رژیم صهیونیستی علیه غزه، صادرات کشورهایی نظیر مصر، اردن و امارات به اراضی اشغالی افزایشی چشمگیر داشته است.

در مقابل اما، صادرات ترکیه به فلسطین اشغالی طی سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال قبل از آن بیش از نصف کاهش یافته؛ زیرا وزارت بازرگانی ترکیه بر صادرات به تل‌آویو به دلیل جنگ غزه محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.

از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتوبر ۲۰۲۳، تنش سیاسی میان مصر و رژیم صهیونیستی هرروز فزونی گرفته است اما همکاری آنها در زمینه های انرژی و امنیت افزایش یافته و طی یک سال گذشته صادرات گاز طبیعی از اراضی اشغالی به مصر بسیار بیشتر شده است.

شایان ذکر است که قاهره در جنگ کنونی غزه یکی از میانجیگران اصلی میان حماس و رژیم صهیونیستی است، اما همزمان با تلاش برای تداوم مذاکرات، ارتش مصر در امتداد مرزهای خود با نیروهای رژیم صهیونیستی که از اردیبهشت‌ماه، حمله به رفح جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را هدف قرار داده‌اند، درگیر می‌شود.

طی هفته‌های اخیر همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور نیز تشدید شده و قاهره بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده‌است.

پربیننده ترین خبرها